BEDEN EĞİTİMİ ve SPOR
Ortaokul beden eğitimi derslerinin temel hedefi, öğrencilerin hareket yetkinliklerini artırmaları ve düzenli fiziksel aktivite alışkanlığını kalıcı hâle getirmeleridir. Bu süreçte öğrenciler farklı spor branşlarını tanıma, temel teknik ve taktik beceriler kazanma, oyun ve spor kültürünü daha derinlikli bir biçimde öğrenme fırsatı bulurlar. Derslerde bireysel performansın geliştirilmesinin yanında takım oyunlarıyla birlikte işbirliği, stratejik düşünme, liderlik ve sorumluluk bilinci de pekiştirilir.
Program, öğrencilerin fiziksel kapasitelerini geliştirmekle sınırlı kalmaz; aynı zamanda,
- Kişisel hedef koyma,
- Zamanı verimli kullanma,
- Grup içinde etkin rol alma gibi becerilerin kazandırılmasını da amaçlar.
Öğrencilerimiz bu ders aracılığıyla adil rekabetin önemini kavrar,
- Kazanmayı ve kaybetmeyi olgunlukla karşılamayı öğrenir,
- Sporun kültürel ve toplumsal değerlerini keşfederler.
Program doğrultusunda öğrencilerimizin yaşam boyu aktif bireyler hâline gelmeleri, beden eğitimi ve sporun eğitsel değerlerini kavramaları ve fiziksel etkinlikleri kendi yaşamlarının doğal bir parçası hâline getirmeleri hedeflenir.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi, öğrencilerimizin dijital dünyada etkin, üretken ve bilinçli bireyler olarak yetişmelerini desteklemeyi amaçlamaktadır. Dersimizde, üreten, problem çözme ve analitik düşünme becerilerini geliştiren bireyler yetiştirmek önceliğimizdir.
Öğrencilerimiz, bilgisayar sistemlerini tanıyarak Web 3.0 araçları ve blok tabanlı programlama ile dijital üretkenliğe ilk adımlarını atarlar. Bulut bilişim, 3D tasarım ve tablolama & hesaplama uygulamaları ile proje tabanlı çalışmalara yönelirler. Algoritma geliştirme, akış şeması oluşturma, metinsel programlama ve robotik kodlama konularında derinleşerek daha ileri düzey teknik beceriler kazanırlar.
Derslerimizde ayrıca yapay zekâ uygulamalarına da özel bir yer ayrılmıştır. Öğrenciler, çağın gereksinimlerine uygun olarak;
- Yapay zekâ araçlarını kullanarak dijital içerikler üretir,
- AI destekli uygulamalarla problem çözme becerilerini geliştirir,
- Günlük yaşamda karşılaştıkları durumlara yapay zekâ çözümleri entegre etmeyi öğrenirler.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi programımızda öğrencilerimizin;
- Dijital vatandaşlık bilinci kazanarak güvenli, etik ve sorumlu bir dijital yaşam sürmeleri,
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin ve amacına uygun kullanmaları,
- Yapay zekâ, robotik ve programlama becerilerini geliştirmeleri,
- Algoritmik, analitik ve bilgi-işlemsel düşünme yetkinlikleri edinmeleri,
- İş birliği içinde proje geliştirme, özgün ürünler ortaya çıkarma ve inovatif çözümler üretme becerilerini kazanmaları,
- Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmaları hedeflenmektedir.
Derslerimizde, öğrencilerimizin sadece bugünün değil, geleceğin de dijital dünyasında güçlü bireyler olmalarını sağlayacak yeni nesil öğrenme deneyimleri sunuyoruz.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin hedefi; ahlaki değerleri bilen ve bunlara saygı duyan bireyler yetiştirmektir.Bu derste, dini kavramları doğru anlayan, aklın dinin sorumluluğunun temel şartı olduğunu, dinin aklın kullanılmasını istediğini ve bilimsel bilgiyi teşvik ettiğini öğrencilere sezdirmektir.
Dersin amacı; toplumdaki farklı dini anlayış ve yaşayışlara hoşgörü ile bakan, kendi inancı ile mutlu ve barışık bireyler yetiştirmektir.
SOSYAL BİLGİLER
Sosyal Bilgiler dersi, tarih, coğrafya, sosyoloji, psikoloji, arkeoloji, antropoloji, ekonomi, hukuk, siyaset gibi sosyal bilim alanlarından beslenen disiplinler arası ve bütüncül bir yapıya sahiptir. Amaç, öğrencilere toplumsal olayları analiz etme, eleştirel düşünme ve vatandaşlık bilinci kazandırmaktır.
Sosyal Bilgiler dersi; öğrencilerin geçmişteki olayları, kişileri ve bunların günümüzü etkileyen olaylardaki rollerini anlamayı sağlayan bir derstir. Ayrıca bu ders, bireyin gerek kendisine gerekse ailesine, çevresindeki diğer insanlara, yasalara ve devlete karşı görev ve sorumluluklarının neler olduğunu ve özellikle toplumsal çevresine etkili bir biçimde nasıl uyum sağlayacağını öğretir. 4. sınıfta başlayan Sosyal Bilgiler dersi 7. sınıfın sonuna kadar devam eder. 8. Sınıfta ise T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi, 20. yy. başında dünyada ve ülkemizde yaşanan durumlardan hareketle Kurtuluş Savaşı, Atatürk İnkılaplarını içeren tarih ağırlıklı bir programı kapsar.
Sosyal Bilgiler programımızla öğrencilerimizin;
- Bilgiyi günlük hayatlarındaki olaylar ve durumlarla ilişkilendirerek kullanmaları ve uygulamaları,
- Olaylar üzerinde araştırma yaparak sorgulayıcı bakış açısı ve problem çözme becerilerini geliştirmeleri,
- Analiz etme, eleştirel düşünme, harita okuma, tarihsel yorumlama gibi becerilerini geliştirmeleri,
- Olayların neden ve sonuçlarının ezberlenmesi yerine, önceki ve sonraki gelişmeler arasında bağlantı kurmaları,
- Genellemelere ulaşmaları,
- Bir metindeki temel sorun, ana düşünce, görüş ve iddiaları belirlemeleri,
- Bir düşünceyi savunurken kanıtlar göstermeleri amaçlanmaktadır.
Kazandırılması Hedeflenen Beceri Alanları
- Kavramsal beceriler: Temel kavramlar ve düşünme yapısını geliştirme
- Alan becerileri: Sosyal olayları ve içerikleri anlama
- Sosyal–duygusal öğrenme becerileri: Empati, duyguların yönetimi, sağlıklı benlik gelişimi
- Okuryazarlık becerileri: Metin ve bilgi okuryazarlığı gibi temel okuma yazma becerileri
- Eğilimler ve Değerler: Sorumluluk, adalet, merhamet gibi düşünce temelli eğilimlerin geliştirilmesi
Bu becerilerin hepsi bütüncül olarak eğitim-öğretim sürecine entegre edilmiştir.
Program; öğrenme çıktılarını bu beceri bileşenleri ekseninde ele alır. Ayrıca yatay (aynı sınıf içi) ve dikey (sınıflar arası) bağlantıların kurulması, farklılaştırılmış öğretim ve okul temelli planlama gibi modern yaklaşımlar içerir. Bu sayede her öğrencinin bireysel öğrenme ihtiyaçlarına uygun yaklaşılır.
GÖRSEL SANATLAR
Görsel Sanatlar dersinin temel amacı, öğrencilere estetik duyarlılık kazandırarak sanattan anlayan, yaratıcı ve üretken bireyler olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin sanatı günlük yaşantıları içine yerleştirmeleri yani sanatı izlemekten ve sanat etkinliklerine katılmaktan zevk alan bireyler olarak yetişmelerini desteklemek en büyük hedeflerimizden biridir. Öğrencilerimiz sanatı hem kendi toplumunun kültürel değerlerini benimseyerek hem de evrensel değerler doğrultusunda farklı toplumların kültürel değerlerine saygı duyarak, sanatı anlayan ve anlamlandıran bireyler olarak yetişmektedirler. Bu süreçte öğrencilerimiz yetenekleri doğrultusunda yurt içi ve yurt dışı pek çok resim yarışmalarına katılarak, disiplinler arası projeleri sanat ortamına taşıyarak farklı deneyimler kazanmaktadır. Okulumuzda farklı zamanlarda ve mekânlarda öğrencilerimizin karakalem, akrilik boya, fotoğraf, heykel çalışmaları sergilenmekte olup her öğrencinin kendini sanat yoluyla ifade etmesine, ziyaretçilerle paylaşma ve değerlendirme yapmasına fırsatı verilmektedir.
Ödüllerimiz
- Uluslararası Frogs are Green “Kuraklık” konulu resim yarışmasında mansiyon
- Uluslararası Picasso resim yarışmasında 3.lük.
- İstanbul Çocuk ve Gençlik Sanat Bienali’nde seçilen işlerin sergilenmesi
- Mersin Valiliği İstiklal Marşı’nın Kabulü konulu resim yarışmasında 1.lik.
- “Hayalim Leonardo Da Vinci İle Seyahat Etmek” isimli E-twinning projesinde kalite ödülü
- Uluslararası Turizm Karikatürleri Yarışmasında 2.lik.
- Ulusal Yaratıcı Çocuklar Derneği Karikatür Yarışmasında 2.lik, 3.lük.
- Mersin Büyükşehir Belediyesi “Su Günü” konulu resim yarışması 1.lik.
TEKNOLOJİ VE TASARIM
7 ve 8. sınıfların programında yer alan Teknoloji ve Tasarım dersinin iki temel amacı vardır: İlki hayat boyu öğrenen, öğrendiğini uygulayabilen, teknoloji ve tasarım süreçlerini hem kendisi hem de yaşadığı toplum yararına kullanabilen bireyler yetiştirmek; ikincisi ise teknoloji ve tasarım sürecini anlayabilen, yorumlayabilen, yönetebilen ve değerlendirebilen teknoloji ve tasarım okur yazarı bireyler yetiştirmektir. Bu çerçevede, Teknoloji ve Tasarım derslerini tamamlamış bireylerin çevresindeki nesne, olay ve olguları analitik bir bakış açısıyla gözlemleyip yorumlayabilen, problemleri tanımlayıp yaratıcı ve özgün alternatif öneriler geliştirebilen ve bu öneriler arasında değerlendirme yapmak suretiyle en uygununa karar verebilen bireyler olarak yetişmesi amaçlanmaktadır.
Bu bağlamda öğrencilere;
- Teknoloji geliştirme süreci ile ilgili temel bilgiler kazandırma,
- Tasarım kavramı, türleri ve süreci ile ilgili temel bilgiler kazandırma,
- Günlük hayatta karşılaştıkları problemlerin çözümüne ilişkin sorumluluk almalarını ve bu problemlerin çözümünde teknoloji geliştirme süreçlerini ve tasarım becerilerini kullanmalarını sağlama,
- Görselleştirme becerisi kazandırma,
- Özgür, özgün ve yenilikçi düşünme becerileri kazandırma,
- Buluş, icat, keşif, bilim, teknik, endüstri gibi kavramlar konusunda bilgi edinmeleri hedeflenir.
FEN BİLİMLERİ
Fen Bilimleri dersi, öğrencilerimizin merak duygusunu canlı tutarak doğayı, teknolojiyi ve çevresini bilimsel bakış açısıyla anlamalarını hedefler. Gözlem yapma, araştırma, sorgulama ve problem çözme becerilerini geliştirirken, bilimsel bilgiyi günlük yaşamla ilişkilendirmelerine olanak sağlar.
Fen Bilimleri derslerimizde öğrenme süreci; çeşitli deneyler ve etkinlikler, projeler ve disiplinler arası etkinliklerle zenginleştirilir. Öğrenciler bilimsel düşünmeye yönlendirilir; gözlem yapma, hipotez kurma, verileri kaydetme ve sonuç çıkarma gibi beceriler kazandırılır. Derslerimiz, çevre bilinci, sürdürülebilirlik ve sağlıklı yaşam temalarıyla bütünleştirilerek öğrencilerin günlük yaşamla bağ kurmaları sağlanır. Ayrıca, öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen bilim şenlikleri, proje yarışmaları ve araştırma etkinliklerine katılımları desteklenir. Bu sayede hem akademik hem de sosyal becerilerinin gelişimi hedeflenir. Öğrenciler; doğal kaynakların korunması, geri dönüşüm, biyoçeşitliliğin önemi, çevre sorunları ve iklim değişikliğinin etkileri konusunda bilinçlendirilir. Böylelikle onların akademik başarılarının yanı sıra toplumsal sorumluluk bilincinin de gelişmesi amaçlanır. Bu doğrultuda fen bilimleri derslerimizde öğrencilerimizin,
- Astronomi, biyoloji, fizik, kimya, yer ve çevre bilimleri ile fen ve mühendislik uygulamaları hakkında temel bilgiler edinmeleri,
- Bilimin doğasını anlamaları, bilimsel düşünme becerileri ve bilim etiği ilkelerini benimsemeleri,
- Bilim tarihinden hareketle bilim insanlarının topluma katkılarını fark etmeleri ve bilimin kültürlerin ortak çabasıyla geliştiğini kavramaları,
- Çevrelerindeki olaylara bilimsel bakış açısıyla yaklaşmaları ve veriye dayalı kararlar almaları,
- Sürdürülebilirlik anlayışıyla doğal kaynakları verimli kullanmaları, küresel vatandaşlık ve çevre etiği bilinci geliştirmeleri, doğaya ve çevre sorunlarına duyarlı davranmaları,
- Toplum, ekonomi ve doğal kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma bilincini geliştirmeleri,
- Evrensel değerleri, milli ve kültürel değerleri benimsemeleri,
- Sosyobilimsel konuları kullanarak muhakeme yeteneği, bilimsel düşünme alışkanlıkları ve karar verme gibi becerileri geliştirmeleri hedeflenmiştir.
MATEMATİK
Ortaokul Matematik dersi, öğrencilerimizin yalnızca işlemsel bilgi edinmelerini değil; matematiği sistematik, analitik, ilişkisel ve yaratıcı bir düşünme biçimi olarak kavramalarını amaçlar. Dersin temel hedefi, öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirerek günlük yaşamda ve farklı disiplinlerde karşılaştıkları durumları matematiksel bir bakış açısıyla açıklayabilmelerini sağlamaktır.
Ortaokul Matematik Öğretim Programı, matematiği anlamlı, ilgi çekici ve etkileşimli bir öğrenme süreci hâline getirerek öğrencilerin gelişimlerini günlük yaşamla ilişkilendirmeyi; değerler eğitimi, sosyal-duygusal öğrenme ve farklı okuryazarlıklarla bütünleştirmeyi ve süreç odaklı ölçme-değerlendirme anlayışıyla sürekli desteklemeyi esas alır.
Bu yaklaşım, öğrencilerin yalnızca bilgiye ulaşmalarını değil, öğrendiklerini sorumluluk bilinci, estetik duygu ve üst düzey düşünme becerileriyle birleştirmelerini hedefler. Dersler; akıl yürütme, problem çözme, modelleme ve ispat süreçleriyle desteklenir, öğrencilerin araştırma yapma, sorgulama ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri sağlanır.
Matematik dersi öğretim programı doğrultusunda öğrencilerimizin;
- Günlük yaşamda karşılaştıkları problemleri matematiksel kavramlar, modeller ve stratejiler kullanarak çözebilmeleri,
- Matematiksel muhakeme, temsil, veriyle çalışma ve teknoloji kullanma becerilerini etkin biçimde geliştirmeleri,
- Eleştirel düşünme, iş birliği yapma, sorumluluk alma becerilerini geliştirirken bilimsel etik ilkeleri gözetmeleri,
- Edindikleri bilgi, beceri ve değerleri diğer derslere ve yaşamlarına bütüncül biçimde aktarmaları,
- Matematiğe yönelik olumlu eğilimler (merak, sabır, çalışkanlık, estetik duygu) kazanmaları,
- Matematiği bir bilim, sanat ve düşünce aracı olarak görmeleri hedeflenmektedir.
MÜZİK
Koro Çalışmalarımız
İlkokul, ortaokul ve lise kademelerinde gönüllü öğrencilerimiz arasından seçilerek oluşturulan koromuz, kulüp saatlerinde çalışmalarını yürütmektedir.
Koro çalışmalarımızın temel amacı, öğrencilerimizin seslerini doğru ve etkili bir biçimde kullanmalarını sağlayarak tek ses ve iki sesli eserler seslendirerek müzikal davranışlar kazanmak, okul içindeki ve dışındaki müzik yaşantılarını destekleyecek ortamı oluşturmak ve öğrencilerimize birlikte hareket edebilme disiplinini kazandırmaktır.
Koromuz, okul içerisinde yürütülen faaliyetlerde aktif rol almakta ve ulusal festival ve organizasyonlarda da başarıyla okulumuzu temsil etmektedir.
Vurmalı Çalgılar Orkestrası (Bando)umhuriyetimizin ilk yıllarından itibaren hemen hemen her şehirde kent orkestraları, şehir ve okul bandoları bulunmakta idi. Ancak zaman içinde bu kültür yok oldu ve tamamen silinme noktasına geldi. Aslında bu toplulukların önemi ve insanlar üzerindeki etkisi tartışmasız herkes tarafından kabul edilmekteydi.
Okulumuz bando orkestrası da bu önemli kültürün yaşaması ve öğrencilerimizin bando çalgıları ile eserlerini tanımaları ve icra etmeleri amacıyla kurulmuş bir gruptur.
Genel Hedefler:
- Müziği sevdirmek,
- Vurmalı çalgı çalmalarını sağlamak,
- Birlikte çalma becerisini kazandırmak,
- Müziğin yaşantılarında bir yer edinmesini sağlamak,
- Takım ruhunu ve özgüveni geliştirmek.
TÜRKÇE
Türkçe dersi; öğrencilerin hayat boyu kullanabilecekleri anlama (okuma-dinleme) ve anlatma (yazma-konuşma) becerilerini kazanmaları, bu beceriler aracılığıyla bireysel ve sosyal yönden gelişmeleri, etkili iletişim kurmaları, Türkçe sevgisi ve bilinciyle okuma-yazma kültürü edinmeleri amaçlanarak bilgi, beceri ve değerleri içeren bir bütünlük içinde yapılandırılmaktadır.
Temalara dayalı beceri odaklı yaklaşım merkeze alınarak hazırlanan içerikler, biçimlendirici değerlendirmeler ile desteklenen ders planları ve çok çeşitli yazılı-görsel materyallerle zenginleştirilmiştir. Bu düzenleme, öğrencilerin temel dil becerilerinin yanı sıra üst düzey düşünme becerilerinin gelişmesine de katkı sağlamaktadır.
Çağdaş ve bilimsel öğrenme anlayışları doğrultusunda, öğrencilerin gelişim özellikleri de göz önünde bulundurularak dil yapıları ve yazım-noktalama kuralları metnin anlamsal bağlamına katkısı ön plana çıkarılarak yapılandırılmıştır.
Türkçe programımızla öğrencilerimizin;
- Anlama (okuma/dinleme) ve anlatma (yazma/konuşma) becerilerini geliştirmeleri,
- Türkçeyi; konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli kullanmaları,
- Okuduğundan, dinlediği/izlediğinden hareketle söz varlığını zenginleştirerek dil zevki ve bilincine ulaşmaları; duygu, düşünce ve hayal dünyalarını geliştirmeleri,
- Okuma-yazma sevgisi ve alışkanlığını kazanmaları,
- Duygu ve düşünceleri ile bir konudaki görüşlerini veya tezlerini sözlü ve yazılı olarak etkili ve anlaşılır biçimde ifade etmeleri,
- Bilgiyi araştırma, keşfetme, yorumlama ve zihinde yapılandırma becerilerini geliştirmeleri,
- Basılı materyaller ile çoklu medya kaynaklarından bilgiye erişme, bilgiyi düzenleme, sorgulama, kullanma ve üretme becerilerini geliştirmeleri,
- Okuduklarını/dinlediklerini anlayarak eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeleri ve sorgulamaları,
- Millî, manevi, ahlaki, tarihî, kültürel, sosyal değerlere önem vermelerinin sağlanması; millî duygu ve düşüncelerinin güçlendirilmesi,
- Türk ve dünya edebiyatına ait eserler aracılığıyla estetik ve sanatsal değerleri fark etmelerinin ve benimsemelerinin sağlanması amaçlanmıştır.
İNGİLİZCE
Okulumuzda İngilizce öğretiminin amacı, öğrencilerimizin dili yalnızca akademik bir ders olarak değil, yaşamın doğal bir parçası olarak görmelerini sağlamaktır. Bu kapsamda öğrencilerimizin dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini bütünleşik biçimde geliştirmeleri; farklı kültürleri tanımaları, eleştirel düşünme ve kendilerini ifade etme becerilerini güçlendirmeleri hedeflenmektedir.
İngilizce öğretim programımız, 5. sınıftan 8. sınıfa kadar öğrencilerimize gerçek yaşam durumlarına dayalı etkinlikler, iş birliğine dayalı çalışmalar ve farklılaştırılmış öğretim yöntemleri sunmaktadır. Öğrenme ortamlarımız güvenli, kapsayıcı ve esnek biçimde düzenlenmekte; öğrencilerimizin bağımsız öğrenme becerileri desteklenmektedir. Program sürecinde edebi eserler, kurgu ve kurgusal olmayan metinler, dinleme materyalleri ve sınıf içi tartışmalar aracılığıyla yalnızca dil becerilerinin değil, aynı zamanda analitik düşünme, problem çözme ve yaratıcılık becerilerinin gelişimi de amaçlanmaktadır.
İngilizce Dersi Öğretim Programı doğrultusunda öğrencilerimizin;
- Hedef dili etkin ve uygun biçimde kullanarak kendilerini sözlü ve yazılı olarak ifade etmeleri,
- Üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeleri,
- Öğrenme süreçlerini izlemeleri, hedef belirlemeleri ve bağımsız öğrenen bireyler olmaları,
- Kendi kültürlerini tanımaları ve başkalarının kültürlerini anlamaları, takdir etmeleri ve çok kültürlü bir bakış açısı geliştirmeleri,
- Başkalarıyla iş birliği içinde çalışmaları,
- Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanmaları,
- Bilgili, sorumlu ve etkin dünya vatandaşları olmaları; yerel ve küresel sorunlara duyarlılık göstermelerinin yanı sıra çözüm üretme konusunda harekete geçmeleri hedeflenmektedir.
2. YABANCI DİL
Ortaokuldan Almanca, İspanyolca, Fransızca A1 programını tamamlayarak gelen öğrencilerimiz, lisede bir üst seviye olan A2 programına devam ederler. İkinci Yabancı Dil derslerinde okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerine yönelik öğrenci merkezli öğrenimi hedefleyen, farklılaştırma temelli uygulamalarla öğrenciler desteklenmektedir. İkinci Yabancı Dil eğitim programında öğrencilerimiz farklı uluslararası projelere dahil edilmekte ve uluslararası geçerliliği ispatlanmış dil sınavları (FIT ALMANCA, DELE İSPANYOLCA, DELF FRANSIZCA) için hazırlanmaktadırlar. Yapılan tüm çalışmalar Ortak Avrupa Dil Birliği Çerçevesi içeriğine uygun olarak hazırlanmaktadır.
Öğrencilerimizden;
- Kazandıkları dil becerileri her alanda iletişim kurmak için kullanabilmeleri,
- Küresel vatandaşlığın gereği olan çok dilliliğin önemini kavrayan ve kazandırdığı kültürel zenginliğin farkında bireyler olmaları beklenmektedir.
ETKİNLİKLER, PROJELER VE KULÜPLER
JMUN Kulübü
Her sene 6. ve 7.sınıf Ortaokul öğrencilerimizin katılımıyla gerçekleşen Birleşmiş Milletlerin bir simülasyonudur. JMUN kapsamında, temsili ülke delegeleri olarak görev alan Ortaokul öğrencilerimiz konferanslarda dünya sorunlarını çözmeye yönelik süreçlerde rol alırlar. Çeşitli ana başlıklar altında düzenlenen ulusal ve uluslararası konferanslarda öğrenciler belirli ülke delegeleri olarak çeşitli komitelerde temsil ettikleri ülkeler adına münazaralara katılırlar, sorunlara çözüm önerileri sunarlar ve konferans sonunda alınan kararları kararnameler hazırlayarak yazıya dökerler.
Footlights - İngilizce Drama
Öğrencilerimizin akademik gelişimlerine ortam hazırlamanın yanı sıra fiziksel, zihinsel ve ruhsal bakımdan dengeli ve sağlıklı bireyler olarak yetiştirmelerini hedefleyen eğitim felsefemiz doğrultusunda sosyal, sanatla barışık, özgüven sahibi, yaratıcı ve üretken bireyler olarak da hayata hazırlamayı hedeflemekteyiz. Öğrencilerimizin yeteneklerini ortaya çıkaracak, geliştirecek her türlü faaliyeti destekleyen okulumuzda öğrencilerimize İngilizce tiyatro etkinliğimizle, öğrendikleri dili eğlenerek ve yaşayarak kullanma fırsatı bulmalarına fırsat tanınmaktadır. Ayrıca yıl boyunca çalıştıkları oyunu sene sonuna doğru sahneleyerek velileri ve öğretmenleriyle paylaşılmaktadır.
The World Scholar’s Cup
Dünyanın en prestijli yarışmalarından biri olarak adlandırılan The World Scholar’s Cup – Dünya Bilginler Kupası’na ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Mersin Okulları olarak 2017’den bu yana katılmaktayız. Öğrencilerimiz bu yarışmada her yıl belirlenen bir tema ile ilgili münazara, yazma ve genel kültür testi alanlarında dünyanın çeşitli ülkelerinden gelen öğrencilerle İngilizce dilinde yarışmaktadırlar. Öğrenciler yarışmanın ilk etabına Türkiye’de katılıp başarılı oldukları taktirde Global – Uluslararası etaba katılmaya hak kazanıyorlar. Bu etapta da başarılı olduklarında ise Kasım ayında Amerika’da Yale Üniversitesi’nde düzenlenen Torunament of Champions – Şampiyonların Şampiyonası’na katılıyorlar. Öğrencilerimiz katıldıkları ilk günden bu yana yarışmadan okulumuzu gururlandıran başarılarla, madalya ve kupalarla dönmüşlerdir.
E-Twinning Projesi
ODTU GV Özel Mersin Ortaokulu olarak 2022-2023 eğitim öğretim yılında yürüttüğümüz “Guess The Teacher” E-twinning projemizi tamamladık ve kalite etiketi başvurumuzu yaptık. Doğamızı olumsuz olarak etkileyen her şey, bizleri ve gelecek nesilleri de olumsuz olarak etkilemektedir. «Guess the Teacher» projemizin amacı, sürdürülebilir yaşam, iklim değişikliği ve küresel ısınma konularında öğrencilerimizde farkındalık oluşturmaktır. Aynı zamanda web2.0 araçlarını kullanarak öğrencilerin dil öğrenme ve konuşma becerilerini teşvik etmek, sunum becerilerini güçlendirmek ve akran öğrenimini desteklemektir. Projede öğrencilerimiz uzman buluşmaları ve bireysel araştırmalar sonucunda elde ettikleri bilgileri birbirlerine aktarmışlardır. Takım çalışması ürünlerinden oluşan bir ajanda ve yine öğrencilerin oluşturdukları bir e-magazin ile projemiz sonlanmıştır.
Yabancı Dil Müfredat Dışı Etkinlikleri
Ana sınıfları programından 8. sınıfın sonuna kadar uygulanan İngilizce programımız her seviyede sarmal bir biçimde ilerlemektedir. Yabancı dil öğretim sisteminde, ana dilini öğrenme yöntemi kullanılarak öğrencilerin dili eğlenerek, yaparak ve yaşayarak edinmeleri ile dil kullanımının daha etkin kılınması hedeflenmektedir. Bu doğrultuda her sınıf seviyesinde belirlediğimiz ünitelerde işlenen konularla alakalı konuklarımızla söyleşiler, veli ve öğrenci katılımlı etkinlikler yapılmaktadır.
FEN BİLİMLERİ LABORATUVAR ÇALIŞMALARI
Fen Bilimleri derslerinde öğrencilerle bireysel ya da grup olarak çalışmalarına imkan verecek şekilde düzenli olarak laboratuvarda deneyler yapılmaktadır. Laboratuvar çalışması; öğrencilere eleştirel düşünme, bilimi anlama, işlem kabiliyetini artırma, psikomotor becerilerini geliştirmeyi ve öğrencilerin bilgiyi yaşantısına aktarıp kullanmasını sağlar.
BİLİM ŞENLİĞİ
Geleneksel olarak her yıl 7-14 Mart tarihinde düzenlenen Bilim Şenliğinde öğrenciler bilimsel projelerini sergiler. Bilim Şenliğinin amaçları;
- Öğrencilerde bilimsel merakı uyandırmak, bilimsel tutum ve becerilerin geliştirilmesine olanak hazırlamak;
- Öğrencileri bir bilim insanı gibi; soru sorarak, gözlem yaparak, tahminde bulunarak, hipotez kurarak, hipotezi test ederek, verileri kaydederek ve sonuçlar çıkararak bilimsel yöntem basamaklarını uygulamasını sağlamak;
- Öğrencilerde kendine güven duygusunu geliştirmek; onlara yeni keşiflere ve çözümlere ulaşma heyecanı kazandırmak;
- Fen Bilimlerinin zevkli ve günlük yaşamın bir parçasını olduğunu göstermektir.
EKO-OKULLAR PROGRAMI
Eko-Okullar programı; okullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Okulumuzda tüm seviyelerde öğrencilerin katılımıyla seçilen tema ile müfredat içi ve müfredat dışı çalışmalar yapılır. Bu çalışmalarda okulumuzda belirlenen çevre sorunlarına çözümler üretilir ve bu sorunların evrensel düzlemdeki ilişkilerine vurgu yapılarak her öğrencimizin birer dünya vatandaşı olarak uluslararası çalışmalarda da rol alması desteklenir. Öğrencilerimiz okulumuzda yapılan çevre çalışmalarına liderlik ederek çevreye karşı olumlu tutumun oluşturulmasında aktif olarak çalışırlar.
ÇEVRENİN GENÇ SÖZCÜLERİ
Çevrenin Genç Sözcüleri (YRE) programı, uluslararası bir kuruluş olan Çevre Eğitim Vakfı (FEE) tarafından faaliyet gösteren uluslararası bir gençlik ağıdır. Orijinal ismi “Young Reporters for the Environment -YRE” olan program, 11 yaş ile 21 yaş arasındaki Genç Sözcülerin uluslararası boyutta sürdürdükleri bir çevre gazeteciliğidir. Okulumuzda her yıl öğrencilerimiz belirledikleri yerel sorunlarda araştırmalar yaparak, işinde uzman kişilerle görüşerek ürettikleri film, haber ve fotoğraf gibi ürünleri çeşitli medya araçlarıyla yaygınlaştırırlar. Ürünlerin ulusal ve uluslararası yarışma şeklinde değerlendirilir.
FENBEG
FENBEG, Fen Bilimleri dersi kazanımlarına uygun, farklı ve özgün sorularla öğrencilerin fen okuryazarlığı düzeyini ölçmek amacı ile düzenlenir. FENBEG testlerinde; fiziksel olaylar, dünya ve evren, canlılar ve yaşam, madde ve doğası, çevre bilimi ve mühendislik becerileri olmak üzere 6 ana konu başlığı; bilgi, uygulama ve akıl yürütme olmak üzere 3 temel yeterlikte ele alınmıştır. Ayrıca öğrencinin sadece bilgi düzeyini değil, aynı zamanda analiz etme, problem çözme, sentez yapma, soru/hipotez/tahmin oluşturma, tasarlama/planlama, değerlendirme, sonuç çıkarma, genelleme, kanıtlama, transfer etme gibi üst düzey becerileri de ölçülmektedir.
UZAY KAMPI GEZİSİ
Her yıl gönüllü öğrenciler öğretmenlerimiz eşliğinde İzmir-ESBAŞta bulunan Uzay Kampını ziyaret eder. Altı günlük Galaktik Yaz Kampı programına katılan öğrenciler, uzay bilimleri alanında eğitim alırken, astronot simülatörleri ile takım çalışmasını öğrenir ve uzay teknolojisi ile tanışırlar.
KULÜP ÇALIŞMALARI
Bilim Yolcuları Kulübü: Kulüpte öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimin, teknolojinin ve mühendisliğin birleştiği STEM uygulamaları yapılmaktadır.
Eko-Dünya: Kulüpte öğrencilerde çevreyi koruma bilinci geliştirmek amacıyla yapılan eko-okul, sıfır atık ve çevrenin genç sözcüleri programlarına yönelik uygulamalar yapılmaktadır.