Eğitim - Öğretim

Türk Dili ve Edebiyatı

Türk Dili ve Edebiyatı dersi, öğrencilerimize dilin gücüyle düşünmenin ve kendini ifade etmenin yollarını açan bir yolculuktur. Bu ders aracılığıyla öğrencilerimiz, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini geliştirirken Türkçenin inceliklerini tanır, dili doğru ve etkili kullanmayı öğrenir, okuma ve yazma, bir alışkanlık haline gelir.  

Türk Dili ve Edebiyatı dersi öğretim programında, öğrencilerimiz, metinler aracılığıyla farklı bakış açılarını tanır, ulusal ve evrensel değerleri keşfeder ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirirler. Edebiyatı yalnızca geçmişin bir aynası olarak değil, aynı zamanda günümüzle bağ kuran ve geleceğe ışık tutan bir değer olarak görür.  

Derslerimizde öğrenci merkezli, aktif yöntemler kullanılır. Farklılaştırılmış öğretim yaklaşımıyla her öğrencinin ilgi ve yeteneğine hitap eden çalışmalar yapılır. Çağdaş ve klasik eserlerle kurulan bağ sayesinde öğrencilerimiz, metinler arası ilişkileri fark eder, yazın dünyasının zenginliğini deneyimler. Süreç boyunca verilen geri bildirimlerle öğrencilerimizin gelişimleri desteklenir ve edebiyat, öğrencilerimiz için yaşamın bir parçasına hâline dönüşür. 

Türk Dili ve Edebiyatı programımızla öğrencilerimizin; 

  • Dinleme, konuşma okuma ve yazma becerilerini etkin bir şekilde kullanmaları, 
  • Derslerde yapılan metin çözümlemelerini dikkatle izleyerek bilgiyi metinle ilişkilendirmeleri, 
  • Okudukları metinlerde tema, konu, ana ve yardımcı düşünceleri belirlemeleri, 
  • Metinleri ait oldukları dönem bağlamında içerik, dil ve biçim yönünden incelemeleri, 
  • Şair ve yazarların yaşamı, sanat anlayışı ve etkilendikleri edebi akımlar hakkında araştırma yapmaları, 
  • İşlenen türlere uygun olarak yazım kuralları ve noktalama işaretlerine dikkat ederek özgün metinler oluşturmaları, 
  • Yıl boyunca sorumlu oldukları kitapları okuyup bu eser üzerine yazılmış inceleme ve makalelerden yararlanmaları, 
  • Sanatsal değerleri fark edip estetik zevk geliştirmeleri amaçlanmaktadır. 

 

Tarih

Tarih derslerinde öğrencilerimizin insanlık tarihini ve Türk tarihini farklı boyutlarıyla tanımaları, geçmişten günümüze uzanan süreçleri değerlendirmeleri, Atatürk ilke ve inkılaplarını evrensel boyutta benimsemeleri ve çağdaş dünyanın gelişmelerini tarihsel perspektiften yorumlayabilmeleri hedeflenmektedir.  

Ders; öğrencilerin eleştirel düşünme, kronolojik düşünme, değişim ve sürekliliği algılama,  neden-sonuç ilişkisi kurma, tarihsel empati ve çoklu bakış açısı becerileri kazanarak tarih okuryazarı haline gelmelerini amaçlar. 9. sınıfta öğrenciler insanlığın doğuşundan Türk-İslam tarihine kadar olan süreci öğrenir; uygarlıkların gelişimini, kültürel mirası ve farklı medeniyetlerin katkılarını inceler. 10 ve 11. sınıfta Osmanlı Devleti’nin siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmelerini, Türk-İslam kültür ve uygarlığının dünya tarihine katkılarını keşfeder. Tarihsel süreçte öne çıkan kişi, toplum ve medeniyetleri kavrar. 12. sınıfta ise Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük ile Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi derslerinde günümüz sorunlarını tarihsel bağlam içinde değerlendirir.

Tarih dersi öğretim programı doğrultusunda öğrencilerimizin; 

  • Tarihi olay ve olguları gerçekleştiği dönemlerin koşullarını dikkate alarak neden-sonuç ilişkisi içinde değerlendirmeleri, 
  • Tarihte bütüncül bir bakış açısı kazanmaları, 
  • Tarihi olaylarla coğrafi, siyasi, sosyal ve ekonomik çevre arasında ilişki kurmaları, 
  • Farklı medeniyetlerin insanlık tarihine katkılarını görerek insanlığın ortak mirasının korunmasında ve yaşatılmasında duyarlılık göstermeleri, 
  • Tarihi bir olay veya olguya farklı bakış açıları ile yaklaşılabileceğini kavramaları ve bu anlayışlara saygı duymaları, 
  • Atatürk ilke ve inkılaplarını içselleştirerek demokratik, özgürlükçü ve barışçıl bir bakış açısı geliştirmeleri, 
  • Tarih öğrenirken ve araştırırken ihtiyaç duydukları teknolojileri ve dijital uygulamaları etkin biçimde kullanmaları, 
  • Dünyadaki çeşitliliği bilen ve saygı duyan, kendi rolünün farkında olup empati kurabilen küresel vatandaşlar olarak yetişmeleri, 
  • Eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, iş birliği, özdenetim ve değer odaklılık becerilerini tarihsel öğrenme süreçleriyle birlikte geliştirmeleri hedeflenmektedir. 

 

İngilizce

ODTÜ Geliştirme Vakfı Özel Lisesi İngilizce programının temel amacı, öğrencilerimizin İngilizceyi ulusal ve uluslararası platformlarda özgüvenle ve etkin bir biçimde kullanabilmelerini sağlamaktır. Programımız, dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesinin yanı sıra, eleştirel ve yaratıcı düşünme, problem çözme, iş birliği, empati ve farklılıklara saygı gibi 21. yüzyıl becerilerini kazandırmayı da hedefler. 

Program öğrenci merkezli ve süreç odaklıdır. Öğrencilerimiz farklı tür ve içeriklerden oluşan zengin bir metin çeşitliliği aracılığıyla eleştirel düşünme, yorumlama, tartışma ve analiz becerilerini geliştirirler. Bu süreç onların akademik ve kültürel açıdan zenginleşmelerine, farklı bakış açılarını keşfetmelerine ve küresel konulara duyarlılık kazanmalarına katkı sağlar. 

Akademik gelişimleri yazılı sınavlar, performans değerlendirmeleri, proje çalışmaları ve düzenli geri bildirimlerle yakından takip edilen öğrencilerimiz, bağımsız öğrenme alışkanlıkları edinirler. Ayrıca kulüpler, projeler ve sosyal etkinlikler aracılığıyla İngilizceyi sınıf dışında da etkin biçimde kullanma fırsatı bulurlar. 

Uluslararası vizyonumuzu desteklemek amacıyla lise kademesinde çeşitli sertifika programları uygulanmaktadır. 9. ve 10. sınıflarda Edexcel International GCSE Second Languageve Global Citizenship programları öğrencilerimize dünya çapında geçerliliği olan sertifikalar kazandırır. Bu sayede öğrencilerimiz yurtdışındaki lise ve üniversitelere devam etmede önemli avantaj elde ederler. 

İngilizce programımızla öğrencilerimizin; 

  • İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde etkin ve doğru bir biçimde kullanmaları, 
  • Eleştirel düşünme, tartışma ve yorumlama becerilerini geliştirmeleri, 
  • Akademik ve kültürel açıdan çok yönlü bir bakış açısı kazanmaları, 
  • Bağımsız öğrenme alışkanlığı edinmeleri ve yaşam boyu öğrenmeye açık olmaları, 
  • Farklı kültürlere empati ve saygı göstermeleri, 
  • Uluslararası sertifika programlarıyla küresel ölçekte dil yeterliliklerini belgelemeleri, 
  • Kendilerini özgüvenle ifade eden, sorumluluk sahibi, çok kültürlü dünya vatandaşları olarak yetişmeleri amaçlanmaktadır. 

 

Fizik

Okulumuzda uygulanan Fizik dersinin hedefi, öğrencilerin doğa olaylarını bilimsel bakış açısıyla anlamalarını ve açıklamalarını sağlamaktır. Ders kapsamında öğrencilerin fiziksel olgu ve kavramları günlük yaşamla ilişkilendirebilmeleri, bilimsel düşünme ve sorgulama becerilerini geliştirmeleri, araştırma yapma ve deneysel süreçleri etkin bir şekilde kullanmaları hedeflenir. Ayrıca, öğrencilerin matematiksel ve teknolojik araçları kullanarak fiziksel problemleri çözmeleri, disiplinler arası ilişkiler kurarak fizik bilgisini yaşamın farklı alanlarında uygulayabilmeleri beklenir. Fizik dersi aynı zamanda bilimsel etik, çevre duyarlılığı ve sürdürülebilirlik bilinci geliştirmeyi amaçlar. 

Fizik programı, çağın gereksinimlerine ve öğrencilerin değişen ihtiyaçlarına uygun olarak yapılandırılmış ders içi ve ders dışı etkinliklerle desteklenmektedir. Derslerde yapılan deneyler ve uygulamalar, öğrencilerin gözlem yapma, hipotez kurma, verileri analiz etme ve sonuç çıkarma becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Ayrıca, bilimsel düşünceyi teşvik eden projeler, araştırma çalışmaları ve disiplinler arası etkinliklerle öğrenme süreci zenginleştirilir. Öğrencilerin ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen bilim ve proje yarışmalarına katılımları teşvik edilerek, hem akademik hem de sosyal becerilerinin gelişimi desteklenir.  

Fizik dersi Öğretim Programı doğrultusunda öğrencilerimizin;  

  • Doğa olaylarını bilimsel yöntemlerle açıklayabilmeleri, 
  • Günlük yaşamda karşılaştıkları problemleri fiziksel kavramlar ve matematiksel modeller kullanarak çözebilmeleri, 
  • Öğrencilerimizin araştırma yapma, deney tasarlama, verileri analiz etme ve bilimsel sonuçları ifade etme becerileri geliştirebilmeleri, 
  • Bilimsel meraklarını sürdürülebilir kılmaları, teknolojiyi bilinçli şekilde kullanmaları, 
  • Disiplinler arası bakış açısıyla yenilikçi çözümler üretebilmeleri, 
  • Eleştirel düşünme, iş birliği, sorumluluk alma ve bilimsel etik ilkeleri gözetme gibi 21. yüzyıl becerilerini kazanmaları hedeflenmektedir.  

 

 

Matematik

Okulumuzda uygulanan Biyoloji dersi, öğrencilerin canlıları, yaşam süreçlerini ve ekosistemleri bilimsel bakış açısıyla anlamalarını ve açıklamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin biyolojik kavramları günlük yaşamla ilişkilendirmeleri, bilimsel düşünme, sorgulama ve araştırma becerilerini geliştirmeleri, gözlem ve deney süreçlerini etkin biçimde kullanmaları hedeflenmektedir. Ayrıca biyoteknoloji, genetik ve ekoloji gibi alanlarda edinilen bilgilerin matematiksel ve teknolojik araçlarla desteklenerek problemlerin çözümünde kullanılması, disiplinler arası bağlantılar kurulması ve biyoloji bilgisinin yaşamın farklı alanlarına uygulanması teşvik edilmektedir. Biyoloji dersi aynı zamanda bilimsel etik, çevre duyarlılığı, sağlık bilinci ve sürdürülebilir yaşam anlayışını geliştirmeyi de amaçlamaktadır. 

Biyoloji dersinin içeriği; 

  • Bilimsel sorgulama ve deney yapma becerilerinin kazandırılmasını, 
  • Değer ve erdem temelli öğrenme süreçlerinin desteklenmesini, 
  • Bilgi, dijital ve veri okuryazarlığı alanlarında yetkinlik kazandırılmasını, 
  • Süreç odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanılmasını, 
  • Disiplinler arası öğrenme fırsatlarının sunulmasını kapsamaktadır. 

Bu doğrultuda öğrenciler yalnızca bilimsel bilgi edinmekle kalmayıp; düşünme becerileri gelişmiş, çevre bilincine sahip ve yaşam boyu öğrenmeye açık bireyler olarak yetişmektedir. 

Programın Yapısı 

  • 9 ve 10. sınıflar: Temel biyoloji eğitimi, 
  • 11 ve 12. sınıflar: Fen alanını tercih eden öğrencilere yönelik ileri düzey biyoloji eğitimi (seçmeli derslerle). 

Program, öğrenci merkezli etkinliklerle bireysel ve grup çalışmalarını desteklemekte; laboratuvar uygulamalarıyla pekiştirilmektedir. Böylece öğrencilerimiz biyoloji bilgisini günlük yaşamla ilişkilendirebilen, bilimsel okuryazarlık kazanmış bireyler olarak yetiştirilmektedir. 

Biyoloji programımızla öğrencilerimizin;  

  •  Günlük yaşamda karşılaşılan sorunlara bilimsel bakış açısıyla çözüm üretebilmeleri, 
  • Bilimsel gelişmeleri takip edebilmeleri, 
  • Teorik bilgiyi çevreleriyle ilişkilendirerek anlamlandırabilmeleri, 
  •  Biyolojik zenginliklerin farkında olmaları ve doğaya saygı göstermeleri, 
  •  Ezberden uzak, araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımını benimsemeleri hedeflenmiştir. 

 

Biyoloji

Okulumuzda uygulanan Biyoloji dersi, öğrencilerin canlıları, yaşam süreçlerini ve ekosistemleri bilimsel bakış açısıyla anlamalarını ve açıklamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin biyolojik kavramları günlük yaşamla ilişkilendirmeleri, bilimsel düşünme, sorgulama ve araştırma becerilerini geliştirmeleri, gözlem ve deney süreçlerini etkin biçimde kullanmaları hedeflenmektedir. Ayrıca biyoteknoloji, genetik ve ekoloji gibi alanlarda edinilen bilgilerin matematiksel ve teknolojik araçlarla desteklenerek problemlerin çözümünde kullanılması, disiplinler arası bağlantılar kurulması ve biyoloji bilgisinin yaşamın farklı alanlarına uygulanması teşvik edilmektedir. Biyoloji dersi aynı zamanda bilimsel etik, çevre duyarlılığı, sağlık bilinci ve sürdürülebilir yaşam anlayışını geliştirmeyi de amaçlamaktadır. 

Biyoloji dersinin içeriği; 

  • Bilimsel sorgulama ve deney yapma becerilerinin kazandırılmasını, 
  • Değer ve erdem temelli öğrenme süreçlerinin desteklenmesini, 
  • Bilgi, dijital ve veri okuryazarlığı alanlarında yetkinlik kazandırılmasını, 
  • Süreç odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanılmasını, 
  • Disiplinler arası öğrenme fırsatlarının sunulmasını kapsamaktadır. 

Bu doğrultuda öğrenciler yalnızca bilimsel bilgi edinmekle kalmayıp; düşünme becerileri gelişmiş, çevre bilincine sahip ve yaşam boyu öğrenmeye açık bireyler olarak yetişmektedir. 

Programın Yapısı 

  • 9 ve 10. sınıflar: Temel biyoloji eğitimi, 
  • 11 ve 12. sınıflar: Fen alanını tercih eden öğrencilere yönelik ileri düzey biyoloji eğitimi (seçmeli derslerle). 

Program, öğrenci merkezli etkinliklerle bireysel ve grup çalışmalarını desteklemekte; laboratuvar uygulamalarıyla pekiştirilmektedir. Böylece öğrencilerimiz biyoloji bilgisini günlük yaşamla ilişkilendirebilen, bilimsel okuryazarlık kazanmış bireyler olarak yetiştirilmektedir. 

Biyoloji programımızla öğrencilerimizin;  

  •  Günlük yaşamda karşılaşılan sorunlara bilimsel bakış açısıyla çözüm üretebilmeleri, 
  • Bilimsel gelişmeleri takip edebilmeleri, 
  • Teorik bilgiyi çevreleriyle ilişkilendirerek anlamlandırabilmeleri, 
  •  Biyolojik zenginliklerin farkında olmaları ve doğaya saygı göstermeleri, 
  •  Ezberden uzak, araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımını benimsemeleri hedeflenmiştir. 

 

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım

Bilgisayar Bilimleri dersi, öğrencilerimizin teknolojiyi yalnızca kullanan değil, aynı zamanda ürettiği, dönüştürdüğü ve anlamlandırdığı bir öğrenme alanı olarak tasarlanmaktadır. 

Hazırlık sınıfından itibaren öğrencilerimiz; 

  • Arduino ile temel elektronik ve robotik projeler geliştirir, 
  • Yapay zekâ araçlarını kullanarak görsel ve metinsel içerikler üretir, 
  • Dijital ortamda güvenli, bilinçli ve etik bir duruş sergilemeyi öğrenirler. 
  1. sınıfta derslerimiz daha ileri düzey uygulamalarla devam eder. Öğrencilerimiz; 
  • Algoritmalar ve Python programlama ile yazılımın mantığını kavrar, 
  • OpenCV kullanarak bilgisayarlı görü uygulamaları geliştirir, 
  • Yapay zekâ destekli projeler ile kısa film fragmanları, kurumsal kimlik tasarımları ve yaratıcı dijital içerikler hazırlar, 
  • Teknolojinin etik boyutunu tartışarak sorumlu dijital vatandaşlık becerilerini güçlendirirler. 

Derslerde kazanılan bilgi ve beceriler, kulüp çalışmalarında daha da derinleşmektedir. Öğrencilerimiz, kendi tasarladıkları projelerle Design For Change, Destination Imagination ve STEM Bilgisayar Olimpiyatları gibi ulusal ve uluslararası yarışmalara katılarak hem akademik hem de yaratıcı yönlerini ortaya koymaktadır. 

Bilgisayar Bilimleri dersi, öğrencilerimize yalnızca teknik bilgi kazandırmakla kalmamakta; aynı zamanda onları geleceğin dijital dünyasına hazır, yenilikçi ve üretken bireyler olarak yetiştirmektedir. 

 

Beden Eğitimi ve Spor Dersi 

Lise beden eğitimi dersleri, öğrencilerin yalnızca fiziksel kapasitelerini artırmalarını değil, aynı zamanda spor yoluyla karakter gelişimlerini desteklemelerini de amaçlar. Bu kademede dersler daha çok branş temelli uygulamalara odaklanır; öğrenciler farklı spor dallarında teknik ve taktik çalışmalara katılır, performans geliştirme ve kondisyon çalışmalarında yer alır. Bunun yanında, sakatlanmalardan korunma, beslenme ve yaşam boyu spor kültürü gibi konular da işlenerek öğrencilerin bütüncül bir spor bilinci kazanmaları sağlanır. 
 
Dersler aynı zamanda sosyal-duygusal becerilerin geliştirilmesine güçlü bir vurgu yapar. Liderlik, takım çalışması, empati, sorumluluk ve Fair Play ilkeleri öğrencilerimizin deneyimledikleri tüm sportif etkinliklerin merkezindedir. Öğrencilerimiz; 

  • Bireysel hedefler koymayı,  
  • Bu hedeflere ulaşmak için çaba göstermeyi  
  • Başarılarını değerlendirmeyi öğrenirler.  

Sporun eğitsel boyutu, toplumsal sorumluluk bilinciyle birleştirilerek öğrencilerimizin yalnızca iyi bir sporcu değil, aynı zamanda bilinçli, değer temelli bireyler olmaları hedeflenir. Program doğrultusunda öğrencilerimizin sporu bir yaşam kültürü olarak görmeleri, aktif yaşam alışkanlıklarını sürdürülebilir hâle getirmeleri ve sahip oldukları bilgi, beceri ve değerleri topluma katkı sağlayacak şekilde ifade etmeleri amaçlanır. 

 

 Felsefe

Felsefe derslerinde, öğrencilerimizin düşünme, sorgulama ve eleştirel bakış geliştirmeleri; farklı felsefi yaklaşımları tanıyarak kendi düşüncelerini ifade edebilmeleri ve özgün yorumlar yapabilmeleri hedeflenmektedir. Ders, öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, yaratıcı düşünme, metabilişsel düşünme (düşünme üzerine düşünme), analitik düşünme ve felsefi okuryazarlık becerilerini geliştirmeyi amaçlar. 

10 ve 11. sınıfta genel felsefi terminoloji tanıtılır; öğrencilerin akıl yürütme becerileri geliştirilir, yaşadıkları kültürel kodlar ve küresel meseleler üzerine farkındalık kazanmaları sağlanır. Felsefi metinler ve tartışmalar aracılığıyla eleştirel ve sorgulayıcı düşünme becerileri güçlendirilir. 

Derslerde metin analizi, tartışma, münazara, kavram çözümlemeleri ve yaratıcı düşünme çalışmaları öne çıkar. Öğrencilerin düşünme üzerine düşünme (metabilişsel düşünme) becerisi desteklenir. 

Felsefe dersi öğretim programı doğrultusunda öğrencilerimizin; 

  • Felsefe dersi temel kavramlarını öğrenmeleri ve bu kavramların anlamlarını farklı örneklerle ilişkilendirmeleri, 
  • Sınıfta tartışılan felsefi sorunlara ilişkin özgün örnekler bulmaları, arkadaşları ile bu konular üzerine tartışmaları sayesinde yaratıcı ve özgün düşünce kapasitesinin artırılması, 
  • Derslerde kullanılan akıl yürütmelere dikkat ederek kendi akıl yürütme becerilerini geliştirmeleri, 
  • Filozofların fikirlerini “neden, niçin” soruları üzerinden sorgulayarak analitik düşünce yeteneğinin geliştirilmesi,  
  • Dogmaları, kanaatleri ve bilgileri sorgulayabilmeleri; kendi dünya görüşlerini inşa etmeleri, 
  • Küresel sorunların (iklim değişikliği, sosyal adaletsizlik, sürdürülebilirlik, yapay zekâ, etik vb.) ders içinde tartışılması ile bu sorunlara farkındalık ve çözüm öneri geliştirmeleri, 
  • Eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, özdenetim, iş birliği, değer odaklılık ve yaratıcı düşünme becerilerini akademik ve günlük yaşamlarına taşımaları hedeflenmektedir.

 

Coğrafya

Coğrafya derslerinde öğrencilerimizin doğal ve beşerî sistemler arasındaki karşılıklı etkileşimi kavramaları, çevre ve toplum ilişkilerini değerlendirmeleri, bu ilişkilerin geleceğe dair etkilerini öngörmeleri ve sürdürülebilir çözümler üretebilmeleri hedeflenmektedir. Ders; öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme, özdenetim, iletişim, iş birliği ve değer odaklılık becerilerini geliştirmelerini amaçlar. 
9 ve 10. sınıflarda öğrenciler doğal ortamda meydana gelen olay ve olguların yanı sıra nüfus, yerleşme ve ekonomik faaliyetler gibi beşerî süreçleri tanır. Harita, tablo ve grafik okuma-yorumlama becerilerini geliştirerek mekânsal düşünme yetkinliği kazanırlar. 
11 ve 12. sınıflarda coğrafi olaylarla beşerî sistemler arasındaki ilişkileri analiz eder; göç, şehirleşme, ulaşım ağları, ekonomik kalkınma ve küreselleşme gibi olguları değerlendirirler. Derslerde güncel coğrafi gelişmelerin takibi, mekânsal bilgi teknolojilerinin kullanımı, veri analizi, teknoloji destekli uygulamalar ve disiplinler arası yaklaşımlar öne çıkar. 

Bütün bu süreçler; bilgiyi anlamlandırma, beceriyi uygulamaya dönüştürme ve değerlerle bütünleştirme ilkelerine göre tasarlanır. 
Coğrafya dersi öğretim programı doğrultusunda öğrencilerimizin; 

  • İnsan-doğa ilişkisini farklı ölçeklerde değerlendirerek mekânsal düşünme becerisine ulaşmaları, 
  • Nüfus, yerleşme, göç ve ekonomik faaliyetler gibi beşerî süreçleri doğal ortamla birlikte ele alarak çok boyutlu düşünme becerisi geliştirmeleri, 
  • Yakın çevresinden başlayarak ülkesine ve dünyaya ait doğal, kültürel ve ekonomik değerleri fark etmeleri ve bu değerlere sahip çıkma bilinci kazanmaları, 
  • Güncel coğrafi olayları (deprem, sel, iklim değişikliği, göç, şehirleşme sorunları vb.) farklı kaynaklardan izleyerek bilgiye ulaşma, yorumlama ve ifade etme becerisi edinmeleri, 
  • Ekosistemin işleyişi, doğal ve beşerî kaynakların sürdürülebilir kullanımı konusunda sorumluluk bilinci geliştirmeleri, 
  • Doğal afetler, çevre sorunları ve sosyo-ekonomik zorluklara ilişkin riskleri değerlendirerek bireysel ve toplumsal çözüm yolları geliştirmeleri, 
  • Eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, özdenetim, iş birliği ve değer odaklılık becerilerini akademik ve günlük yaşamlarına yansıtmaları hedeflenmektedir. 

 

2. Yabancı Dil

Ortaokuldan Almanca, İspanyolca, Fransızca A1 programını tamamlayarak gelen öğrencilerimiz, lisede bir üst seviye olan A2 programına devam ederler. İkinci Yabancı Dil derslerinde okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerine yönelik öğrenci merkezli öğrenimi hedefleyen, farklılaştırma temelli uygulamalarla öğrenciler desteklenmektedir. İkinci Yabancı Dil eğitim programında öğrencilerimiz farklı uluslararası projelere dahil edilmekte ve uluslararası geçerliliği ispatlanmış dil sınavları (FIT ALMANCA, DELE İSPANYOLCA, DELF FRANSIZCA) için hazırlanmaktadırlar. Yapılan tüm çalışmalar Ortak Avrupa Dil Birliği Çerçevesi içeriğine uygun olarak hazırlanmaktadır. 

Öğrencilerimizden; 

  • Kazandıkları dil becerileri her alanda iletişim kurmak için kullanabilmeleri, 
  • Küresel vatandaşlığın gereği olan çok dilliliğin önemini kavrayan ve kazandırdığı kültürel zenginliğin farkında bireyler olmaları beklenmektedir. 

Üniversiteler Mahallesi Ihsan Dogramaci Bulvari No:5 06800 ODTÜ - Çankaya / ANKARA

+90 312 210 1182 (PBX) FAX +90 312 210 1435 info@odtugvo.k12.tr

2019 ODTÜ Gelistirme Vakfi Okullari Designed by Activate

Yukarı.