Türkçe
Türkçe dersleri, öğrencilerimizin anlama ve anlatma becerilerini geliştirmeyi, Türkçeyi bilinçli, doğru, etkili ve üretken bir biçimde kullanmalarını sağlamayı amaçlayan bir program çerçevesinde yürütülmektedir. Programda, öğrencilerin ilk okuma yazma becerilerini kazanması, dört temel dil becerisini (dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirmesi, akademik ve sosyal yaşamlarını destekleyecek dil bilinci ve zevkine ulaşmaları hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra öğrencilerimizin söz varlıklarını zenginleştirmeleri, bilgiyi sorgulama ve düzenleme becerilerini geliştirmeleri, estetik ve sanatsal duyarlılıklar edinmeleri de programımızın amaçları arasındadır.
Türkçe programımız; ses esaslı ilk okuma-yazma öğretimi yaklaşımı üzerine kuruludur. Öğrencilerin anlamlı heceler, sözcükler ve cümleler aracılığıyla dil becerilerini yapılandırmaları sağlanır. Programımız, metinlerle etkileşim öncesi, sırası ve sonrası süreçlerini kapsayan bir öğrenme yapısına sahiptir.
Öğretme–öğrenme uygulamalarında dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin yanı sıra eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, empati ve iş birliği gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi desteklenir. Temalar, öğrencilerin yaşantılarıyla ilişkilendirilerek; bilgi, beceri ve eğilimler aşamalı ve bütüncül bir yapı içerisinde ele alnır.
Bu kapsamda öğrencilerimizin;
- İlk okuma yazmayı anlamlı ve kalıcı şekilde öğrenmeleri,
- Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini dengeli biçimde geliştirmeleri,
- Türkçeyi doğru, etkili ve estetik bir dille kullanmaları,
- Duygu ve düşüncelerini özgün biçimde ifade edebilmeleri,
- Bilgiye ulaşma, bilgiyi sorgulama, düzenleme ve paylaşma becerilerini kazanmaları,
- Söz varlıklarını zenginleştirerek iletişim gücünü artırmaları,
- Kültürel ve evrensel değerleri tanımaları ve içselleştirmeleri,
- Kültür-sanat eserleriyle estetik duyarlılık geliştirmeleri,
- Farklı metin türlerini okuyup anlayarak eleştirel ve yaratıcı düşünmeleri,
- Akademik ve sosyal yaşamlarına katkı sağlayacak kalıcı dil becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
Matematik
Matematik derslerimiz öğrencilerimizin temel matematiksel bilgi, beceri, tutum ve değerleri kazanmalarını; günlük yaşamda karşılaştıkları problemlere yaratıcı ve mantıklı çözümler üretebilmelerini amaçlayan bir program çerçevesinde yürütülmektedir. Öğrencilerimizin matematiği sadece ders kapsamında değil, yaşamın doğal bir parçası olarak algılamaları, problem çözme süreçlerinde matematiksel modeller geliştirmeleri ve disiplinler arası bağlar kurabilmeleri programımızın temel dayanaklarını oluşturmaktadır .
Matematik programımız; öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri dikkate alınarak yapılandırılmış, somut deneyimlerden soyut düşünmeye aşamalı bir geçişi destekleyen bir anlayışla tasarlanmıştır.
Öğrenme-öğretme süreçlerinde oyun, modelleme, araştırma, keşfetme ve günlük yaşamla ilişkilendirme temel yöntemler olarak öne çıkar. Ayrıca öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlamak, bireysel farklılıklarını gözetmek ve onları üst düzey düşünme becerileriyle donatmak temel ilkelerimizdendir.
Bu kapsamda öğrencilerimizin;
- Sayı ve işlem becerilerini kazanarak matematiksel doğruluk ve akıcılık geliştirmeleri,
- Geometri ve ölçme alanlarında mekânsal ilişkileri kavramaları ve günlük yaşamda kullanabilmeleri,
- Veri toplama, düzenleme, analiz etme ve yorumlama becerileri kazanmaları,
- Problem çözme sürecinde strateji geliştirme, farklı çözüm yolları deneme ve sonuçları değerlendirme becerilerini edinmeleri,
- Matematiksel akıl yürütme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri,
- Matematiği etkili iletişim aracı olarak kullanarak düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel biçimde ifade edebilmeleri,
- Matematiksel kavramları günlük yaşamla ilişkilendirerek anlamlı öğrenme deneyimleri gerçekleştirmeleri,
- İş birliği yaparak öğrenme, sorumluluk alma ve sabır gösterme gibi sosyal becerileri geliştirmeleri,
- Estetik bakış açısı kazanmaları ve matematiğin evrensel bir dil olduğunun bilincine varmaları,
- Matematiği öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmeleri ve öğrenme motivasyonlarını artırmaları hedeflenmektedir.
Hayat Bilgisi
Hayat bilgisi dersi programımız; beceri temelli, disiplinler arası ve bütüncül bir yaklaşımla yapılandırılmıştır. Dersin temel amacı, öğrencilerimizin kendini ve çevresini tanıyan, sağlıklı ve güvenli bir yaşam süren, aile ve toplum bağlamında sorumluluk alan, yaşadığı yeri ve ülkesini seven, çevreye duyarlı, bilim, teknoloji ve sanatı önemseyen; millî bilinç ve manevi değerlere sahip bireyler olarak gelişimini desteklemektir.
Program, “Ben ve Okulum, Sağlığım ve Güvenliğim, Ailem ve Toplum, Yaşadığım Yer ve Ülkem, Doğa ve Çevre, Bilim, Teknoloji ve Sanat” öğrenme alanları üzerine temellendirilmiştir. Bu alanlar aracılığıyla öğrencilerimizin okul yaşamına uyum sağlamaları, iletişim ve iş birliği becerilerini geliştirmeleri, sağlıklı yaşam kültürü edinmeleri, görev–hak–sorumluluk bilincini kazanarak bilinçli bireyler olmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme süreçleri; meraka dayalı, sorgulayıcı ve anlamlı öğrenmeyi önceleyen uygulamalarla hem sınıf içinde hem de okul dışındaki öğrenme ortamlarında zenginleştirilmektedir. Öğrencilerimizin müze, tarihî mekân, bilim ve sanat merkezleri gibi ortamlarda edindikleri deneyimler, disiplinler arası etkinliklerle desteklenmektedir. Programın uygulama boyutunda öğretmenlerimiz, rehber ve rol model olarak öğrencilerin öğrenme deneyimlerini çeşitlendirmekte; farklı öğretim yöntemleri ve dijital uygulamalarla süreci zenginleştirmektedir.
Bu kapsamda öğrencilerimizin;
- Benlik farkındalığı geliştirerek okul kültürüne uyum sağlamaları,
- Arkadaşlık ve iş birliği süreçlerinde etkin rol üstlenmeleri,
- Hak ve sorumluluklarını bilerek günlük yaşamda uygulamaları,
- Sağlıklı yaşam alışkanlıklarını sürdürmeleri ve güvenlik kültürü geliştirmeleri,
- Millî ve manevi değerleri içselleştirmeleri,
- Çevre bilinci ve afet farkındalığı kazanmaları,
- Bilim, teknoloji ve sanat alanlarına yönelik merak ve üretim becerileri geliştirmeleri,
- Düşüncelerini sözlü, yazılı ve görsel yollarla etkili biçimde ifade etmeleri,
- Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanmaları hedeflenmektedir.
İngilizce Programı
Okulumuzda İngilizce eğitiminin temel amacı, öğrencilerimizin erken yaşta güçlü bir dil temeli kazanmalarını ve bu temeli küresel bir vizyonla geliştirmelerini sağlamaktır. Programımız, öğrencilerimizin yalnızca dil öğrenmelerini değil; eleştirel düşünen, araştırma yapan, grup içinde iş birliği kuran, dijital becerilere sahip, kültürel farkındalığı yüksek ve kendi öğrenme sorumluluğunu üstlenen bireyler olarak yetişmelerini hedefler.
Programımız, Avrupa Dilleri Ortak Başvuru Metni (CEFR) ve Global Scale of English (GSE) kriterlerine göre yapılandırılmış olup dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerine eşit önem verir. Dil bilgisi, ezberci bir yaklaşımla değil; bağlam içinde, okuma, yazma ve konuşma etkinlikleri aracılığıyla kazandırılır. Öğrencilerimiz, 4. sınıfın sonunda A2 düzeyine ulaşmaları hedeflenerek yetiştirilir ve TOEFL Primary sınavına girerler.
Öğrencilerimizin yaş gelişim özellikleri ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurularak zengin bir öğrenme ortamı oluşturulur. Ders ve hikâye kitapları, drama etkinlikleri, dijital araçlar, kütüphane etkinlikleri, kulüpler, istasyon çalışmaları, proje temelli uygulamalar ve farklılaştırılmış öğretim yöntemleri sayesinde öğrenciler dili deneyimleyerek ve keyif alarak öğrenirler. Bu süreç, onların yalnızca dil becerilerini geliştirmelerini değil, aynı zamanda araştırma, grup çalışması ve üst düzey düşünme becerileri kazanmalarını da destekler.
Derslerimiz, aktif katılımı teşvik eden esnek ve öğrenci merkezli ortamlarda yürütülür. Öğrencilerimiz öğretmenlerinden olduğu kadar akranlarından da öğrenirler. Edebi metinler, dijital okuma platformları, interaktif içerikler, konuşan hikâyeler, spelling çalışmaları ve görsel materyaller öğrenme sürecinin önemli bir parçasını oluşturur. Ayrıca kütüphane saatleriyle okuma alışkanlığı kazandırılır; bireysel okuma çalışmaları online platformlarla desteklenir. Yazma becerileri ise günlük yazım, süreç odaklı yazma ve yaratıcı yazı etkinlikleriyle geliştirilir.
21.yüzyıl becerilerini desteklemek amacıyla, derslerde ve ders dışı ortamlarda dijital ve yapay zekâ araçları ile eğitim teknolojileri etkin biçimde kullanılır. 1. sınıftan itibaren tüm seviyelerde, okuma-anlama becerisini geliştiren online okuma platformları uygulanır.
Değerlendirme anlayışımız süreç ve çabaya odaklıdır. Öğrencilerimizin gelişimi; portfolyo çalışmaları, projeler, sınıf içi performans, biçimlendirici değerlendirme araçları, kitap sunumları ve gözlemler ile düzenli olarak takip edilir. Böylece öğrencilerimiz, geri bildirimler aracılığıyla başarılarını artırmanın yanı sıra, kendi öğrenmelerini değerlendirmeyi, hedef belirlemeyi ve sorumluluk almayı öğrenirler.
Velilerimiz, düzenli bireysel görüşmeler, dönemde iki kez verilen gelişim karneleri ve veli toplantıları aracılığıyla bu sürece aktif olarak dâhil edilir.
İngilizce programımızla öğrencilerimizin:
- İngilizceyi yazılı ve sözlü iletişimde etkin biçimde kullanmaları,
- Eleştirel, yaratıcı ve iş birliğine dayalı düşünme becerilerini geliştirmeleri,
- Kültürel farkındalık ve empati kazanmaları,
- Dijital okuryazarlık ve yapay zekâ destekli öğrenme deneyimleri yaşamaları,
- Kendi öğrenme sorumluluklarını üstlenmeleri,
- Uluslararası geçerliliği olan sınavlarla dil becerilerini belgelemeleri,
- Özgüvenle kendini ifade eden, sorumluluk sahibi ve çok yönlü bireyler olarak yetişmeleri amaçlanmaktadır.
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersinde;
Öğrencilerimizin hazır bilgi ve teknolojileri tüketen değil, yeni bilgi ve teknolojileri üreten bireyler olma,
- Bilişim teknolojileri araçlarını doğru ve etkin kullanma,
- Bilişim teknolojileri araçlarının amaç değil araç olduğunu bilen bilişim okuryazarı olma,
- Teknolojiyi uygun, sorumluluk sahibi ve etik biçimde kullanan dijital vatandaşlar olma,
- Problem çözme ve bilgi işlemsel düşünme becerileri kazanma,
- Teknolojiyi kullanarak küresel sorunlara çözüm üretebilme,
- İletişim kurma, araştırma yapma ve iş birliği sağlama sürecinde teknolojinin ve internetin önemini bilen dünya vatandaşları olma ilkeleri hedeflenmiştir.
Beden Eğitimi ve Oyun Dersi
Beden eğitimi ve oyun derslerinde amacımız, öğrencilerimizin doğal hareket ihtiyaçlarını karşılayarak sağlıklı, mutlu ve dengeli bireyler olmalarını sağlamaktır. Derslerimizde, öğrencilerimizin temel hareket becerilerini oyun yoluyla keşfetmeleri, bedensel farkındalıklarını geliştirmeleri ve birlikte öğrenme sürecine aktif katılım göstermeleri hedeflenir. Oyun temelli etkinliklerle dayanıklılık, kuvvet, denge, koordinasyon gibi temel motor beceriler geliştirilirken aynı zamanda eğlenceli ve güvenli bir ortamda öğrenme deneyimi sunulur.
Derslerimiz yalnızca fiziksel gelişimi değil; sosyal-duygusal öğrenmeyi, iletişim becerilerini ve problem çözme yetilerini de destekleyecek şekilde planlanır. Ayrıca Beden Eğitimi ve Oyun dersi aracılığıyla öğrencilerimizin;
- Günlük yaşamlarında hareketli kalmaları,
- Sağlıklı alışkanlıklar kazanmaları,
- Fair Play anlayışını benimsemeleri,
- Spora özgü bilişsel ve fiziksel becerilerde kendilerini ifade edebilme cesaretine ulaşmaları hedeflenir.
Müzik
Müzik dersi programımız Dinleme-Söyleme-(Çalma), Müziksel Algı ve Bilgilenme, Müziksel Yaratıcılık veMüzik Kültürü olmak üzere4 öğrenme alanı üzerinde yapılandırılmıştır. Okulumuzda, düzeyler bazında genel müzik eğitimi, sarmal yapıdadır ve ana sınıfından 4. sınıf sonuna kadar öğrencilerimizin;
- Toplu müzik eğitimi, toplu ses eğitimi,
- Çalgı eğitimi,
- Genel müzik kültürü basamaklarında,müziği ve müzik eğitimini içselleştirerek yaşantılarına dahil etmeleri beklenir.
Görsel Sanatlar
Görsel Sanatlar dersi programımızla sanatı içselleştiren, bilinçli ve eleştiri yapabilen nesiller yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Program, Görsel İletişim ve Biçimlendirme, Kültürel Miras, Sanat Eleştirisi ve Estetik olmak üzere dört öğrenme alanı altında
yapılandırılmıştır. Okulumuzda Görsel Sanatlar dersi öğretim programının genel ilkeleri doğrultusunda;
• Her çocuk yaratıcıdır olgusundan yola çıkarak yaratıcılıklarını geliştirme temel hedeftir.
• Her çocuk farklı algı, bilgi, sezgi ve duygu dünyası ile deneyime sahiptir; uygulamalarda bireysel farklılıklar göz önünde
bulundurulur.
• Uygulamalarda Görsel Sanat alanlarına yönelik iki ve üç boyutlu çalışmalar ile çoklu ortam çalışmalarına yer verilir.
• Bireyin kendini gerçekleştirmesine katkıda bulunur.
• Görsel sanatlar dersi çocuğu temel alır; öğrenme öğretme süreci, çocuğun kendine özgü algılama ve anlamlandırma
evreni içinde, gelişim basamaklarına göre düzenlenir.