Derslerimiz

Bilişsel ve Dil Gelişimi

Erken çocukluk dönemi çocukların kişisel kimliklerinin büyük bölümünün gerçekleştiği zamandır. Bu nedenle öğrencilerimizin kendilerini ifade etmelerine ve fikirlerini söylemelerine fırsat tanınan pek çok etkinlik planlıyoruz: Hikaye anlatma, kitap okuma, tekerleme, parmak oyunları, şarkı söyleme, tartışma ortamları gibi pek çok dil etkinliği ile sözcük dağarcıkları gelişmelerini ve kendilerini farklı dil araçları ile ifade etmelerini sağlıyoruz. Görsel materyaller ile zenginleştirilmiş sınıf ve koridorlar ile görsel okur-yazarlıklarının güçlenmesini hedefliyoruz. Böylece, öğrencilerimizin yazı ve ses farkındalıklarını geliştiriyoruz. Dil gelişimleri için çok önemli bir yere sahip olan çocuk edebiyatına etkinliklerimizde sık sık yer veriyoruz.

Öğrencilerimizin doğuştan gelen merak duygularını ve üst düzey düşünme becerilerini beslemek için düşündürücü sorulardan faydalanıyoruz. Çocuklarla yapılan felsefe çalışmaları ile sorunlar ya da düşünceler ile kendi yaşantıları arasında bağlantı kurabilmelerini sağlıyoruz.Böylece, bağlantılı düşünmeyi ve dolayısıyla okul yaşantılarını anlamlı hale getirecek “etkili düşünme”yi geliştirmeyi hedefliyoruz. Sayı, veri işleme, şekil, sıralama ve örüntü kalıplarını kullanarak çocukların problem çözme becerilerini güçlendirip  uygun matematik dilini kullanmalarının temellerini atıyoruz.

 

Fiziksel Gelişim ve Öz Yönetim Becerileri

Fiziksel gelişim çocuğun her türlü bedensel büyüme ve olgunlaşma sürecini içerir. Kısaca,  sağlıklı ve iyi olma halleri ile yakından ilişkilidir. Bu nedenle, çocuklarımızın fiziksel gelişimlerini çok yönlü destekleyen yapılandırılmış materyallerin yanı sıra doğanın sunduğu zengin kaynaklardan yararlanıyor, oyunlar, sınıf ve açık hava etkinlikleri ile motor becerilerini ve bedensel koordinasyonlarını güçlendiriyoruz.  Öğrencilerimizde sağlıklı olmanın gerekliliği olan fiziksel harekete ilişkin olumlu tutum geliştirirken öz yönetim becerilerini de aynı derece de önemsiyor, kişisel eşyalarının, kullandığı materyallerin ve kişisel hijyenlerinin sorumluluğunu almaları için yönlendiriyoruz.

Sosyal ve Duygusal Gelişim

Kendimizi, ilişkilerimizi ve işimizi etkili biçimde yönetmek için ihtiyaç duyduğumuz becerileri içeren sosyal duygusal gelişim okul öncesi eğitimin en önemli parçasıdır. Duygularımızı tanımak ve yönetmek, diğer insanlarla olumlu ilişkiler kurabilmek, sorumluluğunu alabildiğimiz kararlar verebilmek ve zorlayıcı durumlarla uygun şekilde baş edebilmek sosyal-duygusal öğrenmenin temelinde yer alan becerilerdir. Ana sınıflarımızda öğrencilerimize iş birliği yapma, duyguları tanıma, kendi duygularını keşfetmeleri, akranlarıyla olumlu etkileşim kurmaları, başkalarının duygularını fark etmeleri için ortamlar sunuyoruz. Aynı zamanda, öğrencilerimizin karşılaştıkları yeni durumlarla baş etmeleri, özgürce etkileşime girmeleri ve çatışmaları bağımsız olarak çözebilmeleri için çeşitli stratejiler sunuyoruz . Tüm bunları, çocuklarımızın sağlıklı ilişkiler kurarak olumlu bir benlik duygusu ve özgüven geliştirmeleri adına önemsiyoruz.

Ana sınıflarımızda öğrencilerimizin tüm gelişim alanları Türkçe, Sanat, Drama, Müzik, Hareket, Oyun, Fen, Matematik, Okuma Yazmaya Hazırlık ve Alan Gezileri gibi etkinliklerle desteklenir.

 

Okuma Yazmaya Hazırlık Çalışmaları

Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarını öğrencilerimizin ilkokula geçerken hazır bulunuşluk düzeylerini artırmak amacıyla planlanır.  Çalışmalarımızda, okuma ve yazma öğretimi yoktur. Amacımız, öğrencilerimize okuma ve yazma öğretmek değil, 1.sınıfta okuma ve yazmayı hızlı öğrenebilmeleri için gereken ön becerileri kazandırmaktır.

 

Matematik Eğitimi

Matematik eğitimi, çocukların bilişsel gelişimine katkı sağlamak, matematiğe karşı olumlu bir tutum kazandırmak, önceden getirdikleri kavramsal bilgilerle yeni bilgiler arasında bağ kurmasına yardımcı olmak, matematiksel kavramların neden ve nasıl kullanıldığını anlamaya yardımcı olmak amacıyla uygulanır. İlişki kurma, eşleştirme, gruplama, örüntü oluşturma, sıralama, sayma, arttırma-eksiltme, geometrik şekilleri (sembolleri) tanıma ve grafik hazırlama çalışmaları matematik etkinliklerimizdendir.

 

Türkçe Eğitimi

Türkçe eğitimi ile öğrencilerimizin dil gelişimlerini destekleyerek Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını, sözcük dağarcıklarını zenginleştirmeyi, dinleme becerilerini geliştirmeyi, duygu ve düşüncelerini farklı yollarla ifade etmelerini ve iletişim becerilerini arttırmayı hedefliyoruz. Tüm bunların yanı sıra Türkçe eğitimindeki en önemli amacımız, öğrencilerimizin kitaplara karşı olumlu tutum geliştirmelerini desteklemek ve kitap sevgisini aşılamaktır. Etkinliklerimiz arasında tekerleme söyleme, parmak oyunu oynama, bilmece sorma, sohbet etme, etkileşimli ve paylaşımlı kitap okuma, öykü anlatma, taklit oyunları, dramatizasyon (canlandırma), öykü tamamlama, başka öykü oluşturma, öyküyü tekrar anlatma, bir öyküyü resimlendirme ve resimlerden yeni bir öykü oluşturma çalışmaları yer almaktadır.

 

Fen Bilimleri Eğitimi

Fen eğitimi ile öğrencilerimizi dikkat etmeye, soru sormaya, merak etmeye, gözlemlemeye, araştırmaya, incelemeye ve keşfetmeye yönlendiriyoruz. Öğrencilerimizin keşfederken bilimsel süreç becerilerini kullanmalarına özen gösteriyoruz. Yapılan etkinliklerle öğrencilerimizin kendi yaşamları ile bağlantı kurarken, çevrelerine karşı beklenen davranış ve tutumları da geliştirmelerini hedefliyoruz. 

 

İngilizce Programımız

ODTÜ GV Okulları’nda yabancı dil eğitimi, öğrencilerimizin öğrenme yolculuğunun en başından itibaren büyük bir önem taşır. Ana sınıfta uygulanan İngilizce programımızın temel amacı, öğrencilerimizin ikinci bir dili öğrenmeye istekli olmalarını, dile karşı olumlu tutum geliştirmelerini, merak duymalarını ve dili doğal bir iletişim aracı olarak özgüvenle kullanabilmelerini sağlamaktır. 

Klasik bir müfredat yaklaşımı yerine, sınıf öğretmenleri ve branş öğretmenleriyle paralellik gösteren, disiplinler arası bağlantılar kuran, küresel vatandaşlık bilincini önemseyen bir program uygulanır. Ulusal ve uluslararası günler ile okul olarak benimsediğimiz değerlere yer verilerek öğrencilerimizin farklı bakış açılarını küçük yaşlardan itibaren geliştirmelerine fırsat sunulur. 

Programımızda dinleme ve konuşma becerileri eş zamanlı olarak geliştirilir. Erken çocukluk döneminin ihtiyaçlarına uygun olarak kavramlar oyunlar ve fiziksel etkinliklerle pekiştirilir. Oyun temelli öğrenme, disiplinler arası etkinlikler, şarkılar, hikâyeler, drama, sanat çalışmaları ve proje tabanlı etkinliklerle zenginleştirilmiş bir yapı sunulur. Öğrenci merkezli etkinliklerle sınıf ortamı, öğrencilerimizin yalnızca öğretmenlerinden değil, akranlarından da öğrenebilecekleri bir öğrenme alanı haline getirilir. 

Öğrencilerimizin gelişim süreçlerini yakından takip etmek amacıyla çeşitli biçimlendirici değerlendirme araçları kullanılır. Öğretmen, akran ve öz değerlendirme yöntemleriyle verilen geribildirimler, öğrenme sürecinin temel yapı taşlarını oluşturur. Bunun yanı sıra, gözlem formları ve kontrol listeleri ile öğrencilerin öğrenme süreçleri düzenli olarak izlenir ve veliler belirli aralıklarla bilgilendirilir. 

Ana sınıfı düzeyinde öğrenilenlerin pekiştirilmesi için farklı online platformlar kullanılır. Seesaw portfolyo platformu ve oyun temelli Navio platformu bu süreci destekler. 

İngilizce programımızla öğrencilerimizin: 

  • Dinleme ve konuşma becerilerini geliştirerek kendilerini sözlü olarak ifade edebilmeleri, 
  • Okuma öncesi ses farkındalığı kazanmaları, 
  • Yaratıcı düşünme, problem çözme ve iş birliği becerilerini İngilizce ortamında uygulayabilmeleri, 
  • Farklı kültürleri tanıyarak dünya vatandaşlığı bilinci geliştirmeleri, 
  • Öğrendiklerini oyun, proje ve günlük yaşam bağlamlarında kalıcı şekilde kullanabilmeleri amaçlanmaktadır. 

 

Beden Eğitimi ve Oyun Dersi 

Beden eğitimi ve oyun derslerinde amacımız, öğrencilerimizin doğal hareket ihtiyaçlarını karşılayarak sağlıklı, mutlu ve dengeli bireyler olmalarını sağlamaktır. Derslerimizde, öğrencilerimizin temel hareket becerilerini oyun yoluyla keşfetmeleri, bedensel farkındalıklarını geliştirmeleri ve birlikte öğrenme sürecine aktif katılım göstermeleri hedeflenir. Oyun temelli etkinliklerle dayanıklılık, kuvvet, denge, koordinasyon gibi temel motor beceriler geliştirilirken aynı zamanda eğlenceli ve güvenli bir ortamda öğrenme deneyimi sunulur. 

Derslerimiz yalnızca fiziksel gelişimi değil; sosyal-duygusal öğrenmeyi, iletişim becerilerini ve problem çözme yetilerini de destekleyecek şekilde planlanır. Ayrıca Beden Eğitimi ve Oyun dersi aracılığıyla öğrencilerimizin; 

  • Günlük yaşamlarında hareketli kalmaları,  
  • Sağlıklı alışkanlıklar kazanmaları, 
  • Fair Play anlayışını benimsemeleri,  
  • Spora özgü bilişsel ve fiziksel becerilerde kendilerini ifade edebilme cesaretine ulaşmaları hedeflenir. 

Üniversiteler Mahallesi Ihsan Dogramaci Bulvari No:5 06800 ODTÜ - Çankaya / ANKARA

+90 312 210 1182 (PBX) FAX +90 312 210 1435 info@odtugvo.k12.tr

2019 ODTÜ Gelistirme Vakfi Okullari Designed by Activate

Yukarı.