Okulumuzda uygulanan Biyoloji dersi, öğrencilerin canlıları, yaşam süreçlerini ve ekosistemleri bilimsel bakış açısıyla anlamalarını ve açıklamalarını sağlamayı amaçlamaktadır. Ders kapsamında öğrencilerin biyolojik kavramları günlük yaşamla ilişkilendirmeleri, bilimsel düşünme, sorgulama ve araştırma becerilerini geliştirmeleri, gözlem ve deney süreçlerini etkin biçimde kullanmaları hedeflenmektedir. Ayrıca biyoteknoloji, genetik ve ekoloji gibi alanlarda edinilen bilgilerin matematiksel ve teknolojik araçlarla desteklenerek problemlerin çözümünde kullanılması, disiplinler arası bağlantılar kurulması ve biyoloji bilgisinin yaşamın farklı alanlarına uygulanması teşvik edilmektedir. Biyoloji dersi aynı zamanda bilimsel etik, çevre duyarlılığı, sağlık bilinci ve sürdürülebilir yaşam anlayışını geliştirmeyi de amaçlamaktadır.
Biyoloji dersinin içeriği;
- Bilimsel sorgulama ve deney yapma becerilerinin kazandırılmasını,
- Değer ve erdem temelli öğrenme süreçlerinin desteklenmesini,
- Bilgi, dijital ve veri okuryazarlığı alanlarında yetkinlik kazandırılmasını,
- Süreç odaklı ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin kullanılmasını,
- Disiplinler arası öğrenme fırsatlarının sunulmasını kapsamaktadır.
Bu doğrultuda öğrenciler yalnızca bilimsel bilgi edinmekle kalmayıp; düşünme becerileri gelişmiş, çevre bilincine sahip ve yaşam boyu öğrenmeye açık bireyler olarak yetişmektedir.
Programın Yapısı
- 9 ve 10. sınıflar: Temel biyoloji eğitimi,
- 11 ve 12. sınıflar: Fen alanını tercih eden öğrencilere yönelik ileri düzey biyoloji eğitimi (seçmeli derslerle).
Program, öğrenci merkezli etkinliklerle bireysel ve grup çalışmalarını desteklemekte; laboratuvar uygulamalarıyla pekiştirilmektedir. Böylece öğrencilerimiz biyoloji bilgisini günlük yaşamla ilişkilendirebilen, bilimsel okuryazarlık kazanmış bireyler olarak yetiştirilmektedir.
Biyoloji programımızla öğrencilerimizin;
- Günlük yaşamda karşılaşılan sorunlara bilimsel bakış açısıyla çözüm üretebilmeleri,
- Bilimsel gelişmeleri takip edebilmeleri,
- Teorik bilgiyi çevreleriyle ilişkilendirerek anlamlandırabilmeleri,
- Biyolojik zenginliklerin farkında olmaları ve doğaya saygı göstermeleri,
- Ezberden uzak, araştırma ve sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımını benimsemeleri hedeflenmiştir.