Eğitim Yaklaşımımız

Öğrencilerimiz yaşamlarının en hızlı gelişim dönemindeler. Bu dönemi en güzel şekilde geçirmeleri için onların fiziksel, duygusal ve akademik olarak kendilerini güvende hissedebilecekleri çocuk dostu bir okul ortamı yaratmayı  önemsiyoruz. Bu bilinçle çocukların kendi tercihlerini yaparak karar alma, sorumluluk alma, öz disiplin becerilerini ve yeteneklerini geliştirmelerini destekliyoruz.  Öğrencilerimizin, yaratıcı, girişken, sorgulayıcı, kendini rahatça ifade edebilen, başkalarının görüşlerine saygılı bireyler olarak yetişmelerini hedefliyoruz.  

Süreç içinde yapılan tüm çalışmalarımızı  oyun temelli planlıyor ve  öğrenciyi merkeze alıyoruz.   

Her sınıfımızda bir sınıf öğretmeni ve bir yardımcı öğretmen görev alıyor.  

ANA SINIFI  ÖĞRETMENLERİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLEN ETKİNLİKLERİMİZ

  • TÜRKÇE DİL ETKİNLİĞİ
  • MATEMATİK
  • FEN VE DOĞA
  • OYUN VE HAREKET
  • SANAT
  • SERBEST  ZAMAN ETKİNLİKLERİ
  • KÖŞE ETKİNLİKLERİ
  • OKUMA-YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
  • DİJİTAL MATEMATİK

EĞİTİM RUTİNLERİMİZ

OYUNCAK GÜNÜ

Öğrencilerimizin haftaya uyumunu sağlamak için Pazartesi günleri oyuncak günü uygulaması yapılır. Oyuncak günü için seçilen oyuncağın; şiddet içerikli, elektronik olmaması ve küçük parçalar içermemesi gerekir.

KİTAP GÜNÜ

Öğrencilerimize kitap sevgisini kazandırmak, bilişsel ve dil gelişimlerine katkı sağlamak amacıyla kitap günü düzenlenir. Öğrencilerimiz paylaşım için Salı günü okula tercih ettikleri kitaplarını getirirler. Kitaplar Cuma gününe kadar okulda paylaşılmak üzere kalır.

YUMOŞ AYI ETKİNLİĞİ

Sınıfımız tarafından ismi belirlenen yumoş ayıcığımız, dönemde bir kere defteri ile birlikte ev ziyaretlerini gerçekleştirir. Yumoş ayının ziyareti sırasında yaşananlar ertesi gün okulda paylaşılır. Yumoş ayı tüm öğrencilerimizi sınıf öğretmeninin planlaması doğrultusunda ziyaret eder.

SAYMA KUTUSU

Öğrencilerimiz okuldan eve gelen bir kutuyu sayma nesnesi ile doldurarak okula geri getirirler. Okulda getirilen bu nesnelerle çalışmalar yapılır.

1 SORU 100 CEVAP ETKİNLİĞİ

Belirlenen 1 soru kartı öğrencilerimizle her ayın başında eve gönderilir. Gönderilen soru üzerinde çocuğunuzla birlikte tartışmanız ve fikirlerinizi kartın üzerine yazarak okula göndermeniz beklenir.

OKULDA 100 GÜN ETKİNLİĞİ

Belirlenen tarihlerde her sınıf seçtiği konu üzerinden 100 gün etkinliğine başlar ve öğrencilerimiz 100 gün boyunca devam eden eğlenerek öğrendikleri bir süreç yaşarlar. Bu doğrultuda öğrencilerimiz matematik, , sanat, yaratıcılık, kendini ifade etme, farklı düşünme vb. birçok etkinlikle bağlantılı beceriler kazanırlar. Sürecin başlangıç ve bitişinde kutlamalar yapılır.

OKULDA DEMOKRASİ ETKİNLİĞİ

Bu etkinlikte, öğrencilerin kendi kararlarını alabilecekleri ve başkalarının kararlarına saygı duyacakları ortamlar düzenlenerek demokrasi oyunları gerçekleştirilir.

GEZİLER

Öğrencilere yaşantı zenginliği sağlayabilmek amacıyla geziler düzenlenir. Aileler, bu gezileri e-posta ile gönderilen bilgi yazılarından ve etkinlik takviminden  takip ederler.

AÇIK HAVA ETKİNLİKLERİ

Eğitim programı doğrultusunda açık hava etkinlikleri planlanır. Bu etkinliklerimize tüm öğrencilerimizin katılması beklenir. Öğrencilerimizin hastalık nedeni ile sınıfta kalması kabul edilmez.  Sıcak aylarda bahçe daha sık kullanılır.

ÖZEL GÜN ETKİNLİKLERİ

Yapılan çalışmaları desteklemek, yaşantı zenginliği sağlamak ve öğrencilere farklı bakış açıları kazandırabilmek amacıyla özel gün etkinlikleri planlanır. Özel gün etkinlikleri aylık etkinlik takvimiyle velilere duyurulur.

DOĞUM GÜNÜ KUTLAMALARI

Doğum günü kutlamaları, çocukların doğum günü neşelerini sınıf arkadaşlarıyla paylaşmalarını sağlayan sosyal bir etkinliktir. Doğum günü olan öğrenci için sandalye süsleme, şapka hazırlama gibi sınıf içi etkinlikler yapılır. Doğum günü kutlamasına veliler katılmaz, pasta içecek vb. kabul edilmez.

ÖĞRENCİ TANIMA VE DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİMİZ

Öğretmenler, öğrenci davranışlarını takip eder. Düzenli olarak PDR birimi ve idare ile görüşmeler yaparak öğrenci ihtiyaçları doğrultusunda çalışmalar planlanır ve uygulanır.

Eğitim öğretim yılı içinde gönderilen Okul Güncem kitapçıklarıyla öğrencilerin belirli periyotlarda davranış değerlendirmeleri yapılır. Her dönemde bir kere ara değerlendirme raporu, her dönem sonunda da öğrenci gelişim  raporları veliye gönderilir.


Üniversiteler Mahallesi Ihsan Dogramaci Bulvari No:5 06800 ODTÜ - Çankaya / ANKARA

+90 312 210 1182 (PBX) • FAX +90 312 210 1435 • info@odtugvo.k12.tr

© 2019 ODTÜ Gelistirme Vakfi Okullari • Designed by Activate

Yukarı.