Türkçe dersi; öğrencilerin hayat boyu kullanabilecekleri anlama (okuma-dinleme) ve anlatma (yazma-konuşma) becerilerini kazanmaları, bu beceriler aracılığıyla bireysel ve sosyal yönden gelişmeleri, etkili iletişim kurmaları, Türkçe sevgisi ve bilinciyle okuma-yazma kültürü edinmeleri amaçlanarak bilgi, beceri ve değerleri içeren bir bütünlük içinde yapılandırılmaktadır.
Temalara dayalı beceri odaklı yaklaşım merkeze alınarak hazırlanan içerikler, biçimlendirici değerlendirmeler ile desteklenen ders planları ve çok çeşitli yazılı-görsel materyallerle zenginleştirilmiştir. Bu düzenleme, öğrencilerin temel dil becerilerinin yanı sıra üst düzey düşünme becerilerinin gelişmesine de katkı sağlamaktadır.
Çağdaş ve bilimsel öğrenme anlayışları doğrultusunda, öğrencilerin gelişim özellikleri de göz önünde bulundurularak dil yapıları ve yazım-noktalama kuralları metnin anlamsal bağlamına katkısı ön plana çıkarılarak yapılandırılmıştır.
Türkçe programımızla öğrencilerimizin;
- Anlama (okuma/dinleme) ve anlatma (yazma/konuşma) becerilerini geliştirmeleri,
- Türkçeyi; konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli kullanmaları,
- Okuduğundan, dinlediği/izlediğinden hareketle söz varlığını zenginleştirerek dil zevki ve bilincine ulaşmaları; duygu, düşünce ve hayal dünyalarını geliştirmeleri,
- Okuma-yazma sevgisi ve alışkanlığını kazanmaları,
- Duygu ve düşünceleri ile bir konudaki görüşlerini veya tezlerini sözlü ve yazılı olarak etkili ve anlaşılır biçimde ifade etmeleri,
- Bilgiyi araştırma, keşfetme, yorumlama ve zihinde yapılandırma becerilerini geliştirmeleri,
- Basılı materyaller ile çoklu medya kaynaklarından bilgiye erişme, bilgiyi düzenleme, sorgulama, kullanma ve üretme becerilerini geliştirmeleri,
- Okuduklarını/dinlediklerini anlayarak eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmeleri ve sorgulamaları,
- Millî, manevi, ahlaki, tarihî, kültürel, sosyal değerlere önem vermelerinin sağlanması; millî duygu ve düşüncelerinin güçlendirilmesi,
- Türk ve dünya edebiyatına ait eserler aracılığıyla estetik ve sanatsal değerleri fark etmelerinin ve benimsemelerinin sağlanması amaçlanmıştır.