Ortaokul Matematik dersi, öğrencilerimizin yalnızca işlemsel bilgi edinmelerini değil; matematiği sistematik, analitik, ilişkisel ve yaratıcı bir düşünme biçimi olarak kavramalarını amaçlar. Dersin temel hedefi, öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirerek günlük yaşamda ve farklı disiplinlerde karşılaştıkları durumları matematiksel bir bakış açısıyla açıklayabilmelerini sağlamaktır.
Ortaokul Matematik Öğretim Programı, matematiği anlamlı, ilgi çekici ve etkileşimli bir öğrenme süreci hâline getirerek öğrencilerin gelişimlerini günlük yaşamla ilişkilendirmeyi; değerler eğitimi, sosyal-duygusal öğrenme ve farklı okuryazarlıklarla bütünleştirmeyi ve süreç odaklı ölçme-değerlendirme anlayışıyla sürekli desteklemeyi esas alır.
Bu yaklaşım, öğrencilerin yalnızca bilgiye ulaşmalarını değil, öğrendiklerini sorumluluk bilinci, estetik duygu ve üst düzey düşünme becerileriyle birleştirmelerini hedefler. Dersler; akıl yürütme, problem çözme, modelleme ve ispat süreçleriyle desteklenir, öğrencilerin araştırma yapma, sorgulama ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri sağlanır.
Matematik dersi öğretim programı doğrultusunda öğrencilerimizin;
- Günlük yaşamda karşılaştıkları problemleri matematiksel kavramlar, modeller ve stratejiler kullanarak çözebilmeleri,
- Matematiksel muhakeme, temsil, veriyle çalışma ve teknoloji kullanma becerilerini etkin biçimde geliştirmeleri,
- Eleştirel düşünme, iş birliği yapma, sorumluluk alma becerilerini geliştirirken bilimsel etik ilkeleri gözetmeleri,
- Edindikleri bilgi, beceri ve değerleri diğer derslere ve yaşamlarına bütüncül biçimde aktarmaları,
- Matematiğe yönelik olumlu eğilimler (merak, sabır, çalışkanlık, estetik duygu) kazanmaları,
- Matematiği bir bilim, sanat ve düşünce aracı olarak görmeleri hedeflenmektedir.