Coğrafya


Coğrafya derslerinde öğrencilerimizin doğal ve beşerî sistemler arasındaki karşılıklı etkileşimi kavramaları, çevre ve toplum ilişkilerini değerlendirmeleri, bu ilişkilerin geleceğe dair etkilerini öngörmeleri ve sürdürülebilir çözümler üretebilmeleri hedeflenmektedir. Ders; öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme, özdenetim, iletişim, iş birliği ve değer odaklılık becerilerini geliştirmelerini amaçlar.


9 ve 10. sınıflarda öğrenciler doğal ortamda meydana gelen olay ve olguların yanı sıra nüfus, yerleşme ve ekonomik faaliyetler gibi beşerî süreçleri tanır. Harita, tablo ve grafik okuma-yorumlama becerilerini geliştirerek mekânsal düşünme yetkinliği kazanırlar.


11 ve 12. sınıflarda coğrafi olaylarla beşerî sistemler arasındaki ilişkileri analiz eder; göç, şehirleşme, ulaşım ağları, ekonomik kalkınma ve küreselleşme gibi olguları değerlendirirler. Derslerde güncel coğrafi gelişmelerin takibi, mekânsal bilgi teknolojilerinin kullanımı, veri analizi, teknoloji destekli uygulamalar ve disiplinler arası yaklaşımlar öne çıkar.

Bütün bu süreçler; bilgiyi anlamlandırma, beceriyi uygulamaya dönüştürme ve değerlerle bütünleştirme ilkelerine göre tasarlanır.


Coğrafya dersi öğretim programı doğrultusunda öğrencilerimizin;

  • İnsan-doğa ilişkisini farklı ölçeklerde değerlendirerek mekânsal düşünme becerisine ulaşmaları,
  • Nüfus, yerleşme, göç ve ekonomik faaliyetler gibi beşerî süreçleri doğal ortamla birlikte ele alarak çok boyutlu düşünme becerisi geliştirmeleri,
  • Yakın çevresinden başlayarak ülkesine ve dünyaya ait doğal, kültürel ve ekonomik değerleri fark etmeleri ve bu değerlere sahip çıkma bilinci kazanmaları,
  • Güncel coğrafi olayları (deprem, sel, iklim değişikliği, göç, şehirleşme sorunları vb.) farklı kaynaklardan izleyerek bilgiye ulaşma, yorumlama ve ifade etme becerisi edinmeleri,
  • Ekosistemin işleyişi, doğal ve beşerî kaynakların sürdürülebilir kullanımı konusunda sorumluluk bilinci geliştirmeleri,
  • Doğal afetler, çevre sorunları ve sosyo-ekonomik zorluklara ilişkin riskleri değerlendirerek bireysel ve toplumsal çözüm yolları geliştirmeleri,
  • Eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, özdenetim, iş birliği ve değer odaklılık becerilerini akademik ve günlük yaşamlarına yansıtmaları hedeflenmektedir.

 


ODTÜ GVO İZMİR OKULLARI: Güzelbahçe Yelki Mevki 2482. Sokak No:2 Güzelbahçe/İZMİR

0 850 532 1989 / info@odtugvo.k12.tr

2019 ODTÜ Gelistirme Vakfi Okullari Designed by Activate

Yukarı.