TÜRKÇE
Türkçe dersleri, öğrencilerimizin anlama ve anlatma becerilerini geliştirmeyi, Türkçeyi bilinçli, doğru, etkili ve üretken bir biçimde kullanmalarını sağlamayı amaçlayan bir program çerçevesinde yürütülmektedir. Programda, öğrencilerin ilk okuma yazma becerilerini kazanması, dört temel dil becerisini (dinleme/izleme, konuşma, okuma ve yazma) geliştirmesi, akademik ve sosyal yaşamlarını destekleyecek dil bilinci ve zevkine ulaşmaları hedeflenmektedir. Bunun yanı sıra öğrencilerimizin söz varlıklarını zenginleştirmeleri, bilgiyi sorgulama ve düzenleme becerilerini geliştirmeleri, estetik ve sanatsal duyarlılıklar edinmeleri de programımızın amaçları arasındadır.
Türkçe programımız; ses esaslı ilk okuma-yazma öğretimi yaklaşımı üzerine kuruludur. Öğrencilerin anlamlı heceler, sözcükler ve cümleler aracılığıyla dil becerilerini yapılandırmaları sağlanır. Programımız, metinlerle etkileşim öncesi, sırası ve sonrası süreçlerini kapsayan bir öğrenme yapısına sahiptir.
Öğretme–öğrenme uygulamalarında dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin yanı sıra eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık, empati ve iş birliği gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi desteklenir. Temalar, öğrencilerin yaşantılarıyla ilişkilendirilerek; bilgi, beceri ve eğilimler aşamalı ve bütüncül bir yapı içerisinde ele alnır.
Bu kapsamda öğrencilerimizin;
- İlk okuma yazmayı anlamlı ve kalıcı şekilde öğrenmeleri,
- Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini dengeli biçimde geliştirmeleri,
- Türkçeyi doğru, etkili ve estetik bir dille kullanmaları,
- Duygu ve düşüncelerini özgün biçimde ifade edebilmeleri,
- Bilgiye ulaşma, bilgiyi sorgulama, düzenleme ve paylaşma becerilerini kazanmaları,
- Söz varlıklarını zenginleştirerek iletişim gücünü artırmaları,
- Kültürel ve evrensel değerleri tanımaları ve içselleştirmeleri,
- Kültür-sanat eserleriyle estetik duyarlılık geliştirmeleri,
- Farklı metin türlerini okuyup anlayarak eleştirel ve yaratıcı düşünmeleri,
- Akademik ve sosyal yaşamlarına katkı sağlayacak kalıcı dil becerileri kazanmaları hedeflenmektedir.
MATEMATİK
Matematik derslerimiz öğrencilerimizin temel matematiksel bilgi, beceri, tutum ve değerleri kazanmalarını; günlük yaşamda karşılaştıkları problemlere yaratıcı ve mantıklı çözümler üretebilmelerini amaçlayan bir program çerçevesinde yürütülmektedir. Öğrencilerimizin matematiği sadece ders kapsamında değil, yaşamın doğal bir parçası olarak algılamaları, problem çözme süreçlerinde matematiksel modeller geliştirmeleri ve disiplinler arası bağlar kurabilmeleri programımızın temel dayanaklarını oluşturmaktadır .
Matematik programımız; öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyleri dikkate alınarak yapılandırılmış, somut deneyimlerden soyut düşünmeye aşamalı bir geçişi destekleyen bir anlayışla tasarlanmıştır.
Öğrenme-öğretme süreçlerinde oyun, modelleme, araştırma, keşfetme ve günlük yaşamla ilişkilendirme temel yöntemler olarak öne çıkar. Ayrıca öğrencilerin öğrenme sürecine aktif katılımlarını sağlamak, bireysel farklılıklarını gözetmek ve onları üst düzey düşünme becerileriyle donatmak temel ilkelerimizdendir.
Bu kapsamda öğrencilerimizin;
- Sayı ve işlem becerilerini kazanarak matematiksel doğruluk ve akıcılık geliştirmeleri,
- Geometri ve ölçme alanlarında mekânsal ilişkileri kavramaları ve günlük yaşamda kullanabilmeleri,
- Veri toplama, düzenleme, analiz etme ve yorumlama becerileri kazanmaları,
- Problem çözme sürecinde strateji geliştirme, farklı çözüm yolları deneme ve sonuçları değerlendirme becerilerini edinmeleri,
- Matematiksel akıl yürütme ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri,
- Matematiği etkili iletişim aracı olarak kullanarak düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel biçimde ifade edebilmeleri,
- Matematiksel kavramları günlük yaşamla ilişkilendirerek anlamlı öğrenme deneyimleri gerçekleştirmeleri,
- İş birliği yaparak öğrenme, sorumluluk alma ve sabır gösterme gibi sosyal becerileri geliştirmeleri,
- Estetik bakış açısı kazanmaları ve matematiğin evrensel bir dil olduğunun bilincine varmaları,
- Matematiği öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmeleri ve öğrenme motivasyonlarını artırmaları hedeflenmektedir.
FEN BİLİMLERİ
Fen bilimleri derslerinde uyguladığımız program öğrencilerimizin doğayı, canlıları ve yaşadıkları çevreyi bilimsel bakış açısıyla tanımalarını, araştırma–sorgulama yoluyla öğrenme becerileri geliştirmelerini ve bilimsel süreçleri günlük yaşamla ilişkilendirebilmelerini amaçlamaktadır. Öğrencilerimizin fenle ilgili temel bilgi, beceri, tutum ve değerler kazanmalarını, gözlem yaparak, deneyerek ve keşfederek öğrenmelerini, doğa olayları karşısında merak duygularını canlı tutmalarını hedeflemektedir.
Öğrencilerimizin bilimsel düşünme becerisi geliştirmeleri, çevreye karşı duyarlılık kazanmaları, sağlıklı yaşam alışkanlıkları edinmeleri ve fen okuryazarı bireyler olarak yetişmeleri programımızın temel dayanaklarını oluşturmaktadır .
Fen bilimleri programımız; araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımıyla hazırlanmış olup öğrencilerin aktif katılımını esas alır. Program, öğrenme sürecinde gözlem yapma, soru sorma, hipotez kurma, deney tasarlama, verileri kaydetme ve sonuç çıkarma gibi bilimsel süreç becerilerini merkezde tutar. Öğrencilerin fen ile günlük yaşam arasında bağlantılar kurmaları, bilimsel bilgiye farklı yollarla ulaşmaları, iş birliği yaparak öğrenmeleri ve bilimsel iletişim becerilerini geliştirmeleri önemsenmektedir.
Öğretim sürecimiz; etkinlikler, deneyler, projeler ve araştırma çalışmalarıyla zenginleştirilmiş, öğrencilerin yaparak–yaşayarak öğrenmeleri desteklenmiştir .
Bu kapsamda öğrencilerimizin;
- Çevrelerindeki canlı ve cansız varlıkları tanımaları, sınıflandırmaları ve özelliklerini keşfetmeleri,
- Doğa olaylarını gözlemlemeleri, neden-sonuç ilişkileri kurmaları ve bilimsel açıklamalar geliştirmeleri,
- Basit deneyler yoluyla bilimsel süreç becerilerini (gözlem, ölçme, verileri kaydetme, çıkarım yapma) kazanmaları,
- Sağlık ve güvenlik kurallarını gözeterek deneysel çalışmalara katılmaları,
- Teknolojiyi bilinçli şekilde kullanmaları ve fenle teknolojiyi ilişkilendirmeleri,
- Çevre bilinci kazanmaları, doğal kaynakların korunmasına yönelik tutum geliştirmeleri,
- Fen, mühendislik ve matematik arasındaki ilişkiyi fark etmeleri, günlük yaşamda kullanabilmeleri,
- Bilimsel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirmeleri,
- Sorumluluk alma, iş birliği yapma ve merak duygusunu öğrenmeye dönüştürme alışkanlıkları kazanmaları,
- Fen bilimlerine karşı olumlu tutum geliştirmeleri ve bilime değer vermeleri hedeflenmektedir.
HAYAT BİLGİSİ
Hayat bilgisi dersi programımız; beceri temelli, disiplinler arası ve bütüncül bir yaklaşımla yapılandırılmıştır. Dersin temel amacı, öğrencilerimizin kendini ve çevresini tanıyan, sağlıklı ve güvenli bir yaşam süren, aile ve toplum bağlamında sorumluluk alan, yaşadığı yeri ve ülkesini seven, çevreye duyarlı, bilim, teknoloji ve sanatı önemseyen; millî bilinç ve manevi değerlere sahip bireyler olarak gelişimini desteklemektir.
Program, “Ben ve Okulum, Sağlığım ve Güvenliğim, Ailem ve Toplum, Yaşadığım Yer ve Ülkem, Doğa ve Çevre, Bilim, Teknoloji ve Sanat” öğrenme alanları üzerine temellendirilmiştir. Bu alanlar aracılığıyla öğrencilerimizin okul yaşamına uyum sağlamaları, iletişim ve iş birliği becerilerini geliştirmeleri, sağlıklı yaşam kültürü edinmeleri, görev–hak–sorumluluk bilincini kazanarak bilinçli bireyler olmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme süreçleri; meraka dayalı, sorgulayıcı ve anlamlı öğrenmeyi önceleyen uygulamalarla hem sınıf içinde hem de okul dışındaki öğrenme ortamlarında zenginleştirilmektedir. Öğrencilerimizin müze, tarihî mekân, bilim ve sanat merkezleri gibi ortamlarda edindikleri deneyimler, disiplinler arası etkinliklerle desteklenmektedir. Programın uygulama boyutunda öğretmenlerimiz, rehber ve rol model olarak öğrencilerin öğrenme deneyimlerini çeşitlendirmekte; farklı öğretim yöntemleri ve dijital uygulamalarla süreci zenginleştirmektedir.
Bu kapsamda öğrencilerimizin;
- Benlik farkındalığı geliştirerek okul kültürüne uyum sağlamaları,
- Arkadaşlık ve iş birliği süreçlerinde etkin rol üstlenmeleri,
- Hak ve sorumluluklarını bilerek günlük yaşamda uygulamaları,
- Sağlıklı yaşam alışkanlıklarını sürdürmeleri ve güvenlik kültürü geliştirmeleri,
- Millî ve manevi değerleri içselleştirmeleri,
- Çevre bilinci ve afet farkındalığı kazanmaları,
- Bilim, teknoloji ve sanat alanlarına yönelik merak ve üretim becerileri geliştirmeleri,
- Düşüncelerini sözlü, yazılı ve görsel yollarla etkili biçimde ifade etmeleri,
- Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanmaları hedeflenmektedir.
SOSYAL BİLGİLER
Sosyal bilgiler derslerimiz; öğrencilerimizin toplumsal yaşamı anlamalarını, sorumluluk bilinci geliştirmelerini ve millî–manevi değerleri içselleştirmelerini hedefleyen, disiplinler arası ve beceri temelli bir ders olarak yapılandırılmıştır. Programımız, öğrencilerin yaşadıkları çevreyi tanımaları, ülkemizin coğrafi, tarihî ve kültürel özelliklerini fark etmeleri ve demokratik süreçlere etkin katılım göstermeleri için bütüncül bir öğrenme deneyimi sunmaktadır.
Program, “Birey ve Toplum, Kültür ve Miras, İnsanlar ve Mekânlar, Üretim–Dağıtım–Tüketim, Bilim–Teknoloji–Toplum, Etkin Vatandaşlık ve Küresel Bağlantılar” öğrenme alanları üzerine temellendirilmiştir. Bu alanlar aracılığıyla; öğrencilerimizin kendilerini ve toplumdaki rollerini tanımaları, farklı kültürleri tanıyarak hoşgörü geliştirmeleri, ülkemizin değerlerini sahiplenmeleri, bilim ve teknolojinin toplumsal gelişimdeki rolünü kavramaları ve küresel ölçekte sorumluluk bilinci kazanmaları amaçlanmaktadır.
Öğrenme süreçleri; araştırma, sorgulama, tartışma, drama, gözlem ve proje tabanlı uygulamalarla desteklenmekte; müze gezileri, tarihî mekân incelemeleri, sosyal sorumluluk projeleri ve dijital kaynaklarla zenginleştirilmektedir. Öğretmenlerimiz öğrencilerimizin sosyal yaşam becerilerini geliştirmeleri için rehberlik etmekte; farklı öğretim yöntemleri, disiplinler arası etkinlikler ve teknolojik uygulamalarla süreci çeşitlendirmektedir.
Bu kapsamda öğrencilerimizin;
- Toplumsal kimliğini ve birey olarak sorumluluklarını fark etmeleri,
- Aile, okul ve toplum bağlamında görev ve rollerini yerine getirmeleri,
- Tarihî ve kültürel mirasın değerini bilerek koruma bilinci geliştirmeleri,
- Türkiye’nin coğrafi özelliklerini ve doğal kaynaklarını tanımaları,
- Ekonomik faaliyetleri ve üretim–tüketim ilişkilerini kavramaları,
- Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin hayatımıza etkilerini yorumlamaları,
- Demokratik süreçlere katılım, hak ve sorumluluk bilinci kazanmaları,
- Çevreye ve küresel sorunlara duyarlı bireyler olarak sorumluluk üstlenmeleri,
- Edindikleri bilgi ve düşünceleri Türkçeyi doğru ve etkili kullanarak ifade etmeleri hedeflenmektedir.
Beden Eğitimi ve Oyun Dersi
Beden eğitimi ve oyun derslerinde amacımız, öğrencilerimizin doğal hareket ihtiyaçlarını karşılayarak sağlıklı, mutlu ve dengeli bireyler olmalarını sağlamaktır. Derslerimizde, öğrencilerimizin temel hareket becerilerini oyun yoluyla keşfetmeleri, bedensel farkındalıklarını geliştirmeleri ve birlikte öğrenme sürecine aktif katılım göstermeleri hedeflenir. Oyun temelli etkinliklerle dayanıklılık, kuvvet, denge, koordinasyon gibi temel motor beceriler geliştirilirken aynı zamanda eğlenceli ve güvenli bir ortamda öğrenme deneyimi sunulur.
Derslerimiz yalnızca fiziksel gelişimi değil; sosyal-duygusal öğrenmeyi, iletişim becerilerini ve problem çözme yetilerini de destekleyecek şekilde planlanır. Ayrıca Beden Eğitimi ve Oyun dersi aracılığıyla öğrencilerimizin;
- Günlük yaşamlarında hareketli kalmaları,
- Sağlıklı alışkanlıklar kazanmaları,
- Fair Play anlayışını benimsemeleri,
- Spora özgü bilişsel ve fiziksel becerilerde kendilerini ifade edebilme cesaretine ulaşmaları hedeflenir.