Fen bilimleri derslerinde uyguladığımız program öğrencilerimizin doğayı, canlıları ve yaşadıkları çevreyi bilimsel bakış açısıyla tanımalarını, araştırma–sorgulama yoluyla öğrenme becerileri geliştirmelerini ve bilimsel süreçleri günlük yaşamla ilişkilendirebilmelerini amaçlamaktadır. Öğrencilerimizin fenle ilgili temel bilgi, beceri, tutum ve değerler kazanmalarını, gözlem yaparak, deneyerek ve keşfederek öğrenmelerini, doğa olayları karşısında merak duygularını canlı tutmalarını hedeflemektedir.
Öğrencilerimizin bilimsel düşünme becerisi geliştirmeleri, çevreye karşı duyarlılık kazanmaları, sağlıklı yaşam alışkanlıkları edinmeleri ve fen okuryazarı bireyler olarak yetişmeleri programımızın temel dayanaklarını oluşturmaktadır .
Fen bilimleri programımız; araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımıyla hazırlanmış olup öğrencilerin aktif katılımını esas alır. Program, öğrenme sürecinde gözlem yapma, soru sorma, hipotez kurma, deney tasarlama, verileri kaydetme ve sonuç çıkarma gibi bilimsel süreç becerilerini merkezde tutar. Öğrencilerin fen ile günlük yaşam arasında bağlantılar kurmaları, bilimsel bilgiye farklı yollarla ulaşmaları, iş birliği yaparak öğrenmeleri ve bilimsel iletişim becerilerini geliştirmeleri önemsenmektedir.
Öğretim sürecimiz; etkinlikler, deneyler, projeler ve araştırma çalışmalarıyla zenginleştirilmiş, öğrencilerin yaparak–yaşayarak öğrenmeleri desteklenmiştir .
Bu kapsamda öğrencilerimizin;
- Çevrelerindeki canlı ve cansız varlıkları tanımaları, sınıflandırmaları ve özelliklerini keşfetmeleri,
- Doğa olaylarını gözlemlemeleri, neden-sonuç ilişkileri kurmaları ve bilimsel açıklamalar geliştirmeleri,
- Basit deneyler yoluyla bilimsel süreç becerilerini (gözlem, ölçme, verileri kaydetme, çıkarım yapma) kazanmaları,
- Sağlık ve güvenlik kurallarını gözeterek deneysel çalışmalara katılmaları,
- Teknolojiyi bilinçli şekilde kullanmaları ve fenle teknolojiyi ilişkilendirmeleri,
- Çevre bilinci kazanmaları, doğal kaynakların korunmasına yönelik tutum geliştirmeleri,
- Fen, mühendislik ve matematik arasındaki ilişkiyi fark etmeleri, günlük yaşamda kullanabilmeleri,
- Bilimsel düşünme, problem çözme ve karar verme becerilerini geliştirmeleri,
- Sorumluluk alma, iş birliği yapma ve merak duygusunu öğrenmeye dönüştürme alışkanlıkları kazanmaları,
- Fen bilimlerine karşı olumlu tutum geliştirmeleri ve bilime değer vermeleri hedeflenmektedir.